شنبه, 15 اردیبهشت 1403
شنبه, 15 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

گروه استان‌ها ــ نبود بیمارستان در شهرستان ملکشاهی استان ایلام، سال‌هاست به یک معضل برای مردم این شهرستان تبدیل شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛ بدون شک توسعه زیرساخت‌های درمانی در هر منطقه تأثیر بسزایی در افزایش سلامت مردم آن منطقه دارد و بی‌توجهی به این زیرساخت‌ها می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری را برای مردم در پی داشته باشد.

8سال از کلنگ زنی بیمارستان شهرستان ملکشاهی می‌گذرد، اما متأسفانه این پروژه مهم که تکمیل آن‌یکی از مطالبات جدی مردم این شهرستان است تاکنون انجام نشده است.

به گفته‌ تعدادی از شهروندان ملکشاهی، ساکنان این شهرستان برای انجام بسیاری از امور درمانی مجبورند به مرکز استان مراجعه کنند که این امر علاوه بر صرف وقت، هزینه‌های بسیاری را برای آنان به دنبال دارد.

از سوی دیگر با توجه به این‌که در برخی حوادث زمان می‌تواند نقش بسزایی در حفظ جان افراد داشته باشد بی‌شک انتقال برخی از بیماران به مرکز استان با توجه به زمان‌بر بودن سلامت برخی از بیماران را با مخاطرات جدی روبه‌رو می‌کند

اعتبار لازم برای توسعه زیرساخت‌ها

استاندار ایلام در هفته‌های گذشته با بیان این‌که در شرایط کرونایی امروز، تکمیل بیمارستان شهرستان ملکشاهی یکی از خواسته‌ها و مطالبات به‌حق مردم این شهرستان است افزود: اعتبار لازم برای توسعه زیرساخت‌های این‌ بیمارستان از قبیل راه دسترسی، آب، برق و غیره تخصیص داده‌شده و در تلاشیم به‌زودی این پروژه به بهره‌برداری برسد.

تاکنون وعده‌های بسیاری جهت تکمیل این پروژه درمانی در شهرستان ملکشاهی داده‌شده است اما متأسفانه هیچ‌یک از این وعده‌ها تاکنون عملی نشده و کماکان مردم شهرستان ملکشاهی از داشتن بیمارستان محروم هستند.

لزوم توجه به حوزه درمان

در همین راستا نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: تکمیل بیمارستان شهرستان ملکشاهی یکی از مطالبات اصلی مردم این شهرستان است و این مطالبه باید از سوی مسئولان مربوط پیگیری شود.

حجت‌الاسلام الله نور کریمی تبار در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه زیرساخت‌های درمانی به‌صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است باید این حوزه از سوی مسئولان موردتوجه بیشتری قرار گیرد.

پیشرفت 80 درصدی پروژه

محمد تاسمه نیز در ‌گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: بر اساس گفته پیمانکار و مجری، این پروژه اوایل مردادماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان ملکشاهی بابیان اینکه این پروژه بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهار داشت: پروژه مذکور مشکل اعتباری نداشته و به‌تازگی 30 میلیارد تومان از سوی وزارت بهداشت به این پروژه تخصیص داده‌شده است.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: تکمیل پروژه بیمارستان شهرستان ملکشاهی تأثیر بسزایی در توسعه زیرساخت‌های در شهرستان دارد و ضروری است از سوی مسئولان موردتوجه بیشتری قرار گیرد.

سال‌ها است از ارتقاء ملکشاهی به شهرستان می‌گذرد اما متأسفانه ساکنان شهرستان با مشکلات عدیده‌ای ازجمله نبود بیمارستان، نبود آب شرب سالم و... مواجه‌اند و بی‌شک حل این مشکلات همت مسئولان استان و شهرستان را می‌طلبد تا هر چه سریع‌تر این شهرستان در مدار توسعه قرار گیرد


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان