شنبه, 15 اردیبهشت 1403
شنبه, 15 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |به گزارش روابط عمومی دادگستری استان ایلام، بنا بر اعلام مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، دادگستری کل استان ایلام در ارزیابی های سالیانه این مرکز حائز رتبه دوم دادرسی الکترونیک در کشور شد و از سوی معاون اول قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات مورد تقدیر قرار گرفت.
بنا بر این گزارش، با همت رئیس کل دادگستری استان ایلام، کلیه مدیران و کارکنان قضایی و اداری استان بویژه معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی و کارکنان تلاشگر فناوری اطلاعات واحدهای قضایی و ستادی و همکاری بسیار خوب مسئولین و کارشناسان زندان ها، استان ایلام موفق به کسب رتبه دوم کشور در برگزاری جلسات غیرحضوری دادرسی الکترونیک شد.
گفتنی است در جلسات دادرسی الکترونیک، بدون نیاز به حضور زندانی در محل دادگاه و دادسرا، ارتباط مستقیم الکترونیک زندانی با قاضی پرونده برقرار شده و با مشاهده و دریافت صوت و تصویر طرفین، جلسات دادرسی به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.
در برگزاری جلسات غیرحضوری دادرسی، بسیاری از هزینه های جاری از جمله تامین نیروی انسانی برای جا به جایی زندانیان از زندان تا محل دادگاه و بسیاری از خطرات احتمالی با حفظ امنیت فیزیکی و الکترونیکی حذف شده است.
بهره مندی طرح از بسترهای داخلی قوه قضائیه، صرفه جویی در هزینه های اعزام و مراقبت از زندانیان اعزامی، تسریع در رسیدگی و کاهش اطاله دادرسی و کاهش تجدید اوقات رسیدگی از مزایای دادرسی الکترونیک به شمار می رود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان