پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام خواستار نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در استان شد و گفت: همه دستگاه های اجرایی از تمامی ظرفیت خود برای تحقق آن بهره گیرند.

 
 

به گزارش سفیر  ایلام، الیاس فتاحی روز یکشنبه در نشست حجاب و عفاف استان اظهار داشت: عفاف و حجاب اسلامی یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب است که در صورت رعایت حجاب، زنان به جایگاه رفیعی خواهند رسید.

وی افزود: برای دستیابی به جامعه سالم نیازمند قانون عفاف و حجاب هستیم که رعایت آن در زندگی اجتماعی باعث استحکام بنیان نظام خانواده می شود.

معاون استاندار ایلام خواستار اهتمام تمامی دستگاه های اجرایی استان برای فرهنگ سازی عفاف و حجاب شد و تاکید کرد: می توانیم از ظرفیت بسیار بالای آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، حوزه های علمیه، دانشگاه ها برای تحقق این مهم استفاده کنیم.

فتاحی یادآور شد: در زمان دفاع مقدس زنان این مرز و بوم با حجاب کامل در جبهه های جنگ با دشمن حضوری فعال داشتند که نه تنها این حجاب برای آن محدودیت ایجاد نمی کرد، بلکه مسیر آنان برای نسل جوان ما یک الگوی ارزشی و اسلامی معرفی شد.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه حجاب از شاخصه های مهم نظام و جامعه اسلامی محسوب می شود، اما در برخی موارد جبهه استکبار و غربی ها از آن بعنوان یک ابزار سیاسی استفاده و سعی دارند از طریق رسانه های خود حجاب را بعنوان یک محدودیت در جامعه تبلیغ کنند.

معاون استاندار ایلام اظهار کرد: غربی ها و جبهه استکبار با بیان اینکه  حجاب یک محدودیت در جامعه اسلامی است،  قصد دارند مردم را از پیروی از احکام اسلامی و قرآنی ناامید و سرخورده کرده که تاکنون این هدف شوم آنان محقق نشده است.

فتاحی گفت: مردم باید در برابر توطئه و فتنه های دشمن همواره هوشیار باشند و تحت تاثیر جنگ تبلیغاتی آنان قرار نگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح جایگاه و اهمیت حجاب در اسلام پرداخت و گفت: خداوند متعال از حجاب در روایات و آیات بعنوان یک ضرورت یاد می کند و آنرا حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری های جسمی و روانی می داند.

فتاحی اظهار داشت: از نظر دین اسلام حجاب تنها فقط به زنان اختصاص ندارد، بلکه موجب عفت و پاکی عمومی، تعادل فکری و روانی و اخلاقی جامعه و رشد شخصیت انسان ها می شود.


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان