پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام  در حالی که معتادان متجاهر‌ در تفرجگاه‌های ایلام جولان می‌دهند و حصار ناامنی برای خانوارهای ایلامی به وجود آورده‌اند، مسئولان دل خوش به آمارها سکوت پیشه کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام ؛ اعتیاد به مواد مخدر در ایلام به تأسی از سایر نقاط کشور گستردگی زیادی پیدا کرده است. تلاش‌ نهادها و دستگاه‌های مرتبط با موضوع در مبارزه و پیشگیری از شیوع و ابتلا به این بلای خانمان‌سوز نیز به دلایلی چون خلأهای قانونی، مشکلات و حفره‌های اجتماعی و فرهنگی، آشنا نبودن بسیاری از خانواده‌ها با زوایای پنهان بیماری اعتیاد و بیکاری و...نتوانسته است بر این معضل وحشتناک غلبه کند.

در این بین تفرجگاه‌ها و بوستان‌های ایلام به محل جولان معتادان متجاهر تبدیل و این فضاها که محلی برای آرامش و گذران اوقات شاد برای خانواده‌ها بوده، ناامن شده است.

آمارها موجب غفلت نشود

حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی تبار نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه ایلام نیز با انتقاد از این وضعیت، دستگاه‌های مسئول را به برخورد با معتادان م تجاهر که در اماکن تفریحی و بوستان‌ها آسایش را از مردم گرفته‌اند، توصیه کرد و گفت: ایلام از نظر آمار دارای کمترین تعداد معتاد و مصرف‌کننده مواد مخدر است اما این آمارها نباید موجب غفلت مسئولان شود و از غفلت مسئولان معتادان متجاهر آسایش مردم را به خطر بیندازند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام افزود: مسئولان مربوطه برای پیشگیری کنترل مواد مخدر در استان اقدام کنند و اجازه ندهند معتادان متجاهر از مردم سلب امنیت کنند.

تأمین امنیت تفرجگاه‌ها در دستور کار پلیس ایلام

سرهنگ مهرداد علی محمدی رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان ایلام نیز چندی قبل در مصاحبه با رسانه‌ها از اجرای طرح امنیت تفرجگاه‌ها و پارک‌ها، در شهر ایلام با همکاری یگان ویژه انتظامی استان خبر داد و اظهار داشت: " پلیس پیشگیری با همراهی و همکاری یگان ویژه به‌صورت مستمر و مداوم با هرگونه اخلال در جامعه برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان داده نخواهد شد . تأمین امنیت تفرجگاه‌ها یکی از مباحث مهم و مورد مطالبه مردم است که به جد در دستور کار پلیس قرار دارد ."

وی در این زمینه گفته بود؛ " از ابتدای امسال پلیس پیشگیری در جهت امنیت تفرجگاه‌ها و پارک‌های سطح استان ایلام و به‌ویژه مرکز شهر ایلام با همکاری سایر پلیس‌های تخصصی و یگان ویژه، تمهیدات لازم را در این خصوص انجام داده است . امیدواریم با توجه به وضعیت عمومی کشور و انتشار ویروس منحوس کرونا در سطح شهر، خانواده‌ها در حد امکان از حضور در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها خودداری نموده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند ."

ایلام جزء استان‌های پاک است

به گزارش تسنیم؛ هرچند محمد نوذری استاندار ایلام نیز نرخ اعتیاد به موا‌‌د مخدر در استان ایلام را نسبت به سایر استان‌های کشور بسیار پایین‌ترمی‌داند و با ذکر نرخ 5.4 درصد کشور و 1.9 استان ایلام از این استان به‌عنوان استان پاک نام می‌برد.

اما مشاهدات عینی مردم در پارک‌ها و خیابان‌های ایلام گویای این واقعیت است که آمارها با واقعیت جامعه همخوانی ندارد با این وصف متولیان مبارزه با مواد مخدر مجذوب آمارها نشوند و برای  کشیدن حصار ناامنی  که معتادان دور بوستان‌ها کشیده‌اند چاره اندیشی کنند.


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان