چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام 

به دستور استاندار ایلام صورت گرفت:
 برگزاری نشست فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران استان در جهت بررسی وضعیت افزایش دمای استان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، عصر امروز شنبه ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۰ آیت قیصربیگی با اشاره به افزایش محسوس دمای استان گفت: در پی افزایش قابل توجه دمای برخی شهرستان های استان به ویژه مناطق گرمسیری و ایجاد برخی مشکلات نشست فوق‌العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به ریاست استاندار ایلام برگزار شد.

وی در ادامه گفت: در این نشست پس از برسی گزارش های دریافتی درخصوص افزایش دما در برخی مناطق استان به ویژه مناطق گرمسیری و پس از بحث و گفتگوهای اعضا تصمیماتی به شرح ذیل اتخاذ گردید:

الف. مقرر شد هواشناسی استان موظف است در این ایام گزارش پیش بینی بیشینه دمای مناطق مختلف استان را به صورت روزانه و هفتگی به ستاد مدیریت بحران استان ارسال نماید.

ب. مقرر شد به استناد گزارش هواشناسی استان ادارات مناطق مختلف استان که دمایی بین ۵۰ و بالاتر پیش بینی شود، تعطیل اعلام گردد.

ج. تعطیلی صرفا شامل ادارات و دستگاه‌های اجرایی مناطق مذکور خواهد بود و مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، بخشهای دارای نوبت کاری و تولیدی و عملیاتی، خدمات شهری شهرداری ها، اورژانس ۱۱۵، آتش نشانی و بیمارستان‌ها و ... را شامل نمی شود.

قیصربیگی در پایان با عنوان این مطلب که در این نشست ملاک اعلام درجه دمای مناطق مختلف استان بر اساس پیش بینی هواشناسی استان تعیین شده است، گفت: من بعد بر اساس گزارش رسمی هواشناسی استان، ادارات مناطقی که دمای ۵۰ درجه و بالاتر پیش بینی شود، تعطیل اعلام می گردد و این موضوع از قبل و از طریق ستاد مدیریت بحران استان اعلام می گردد.


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان