چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه همدلی و وحدت بسیار خوبی بین مردم و مسئولان در استان ایلام وجود دارد گفت: استان ایلام محروم است و اختصاص اعتبار به شهرداری‌های استان ایلام یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام ، حجت‌الاسلام الله نور کریمی تبار ظهر امروز در دیدار با مهدی جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزیر کشور اظهار داشت: کسی که تقوای الهی داشته باشد در بن‌بست قرار نمی‌گیرد، اگر انسان در امور زندگی خود اتصال و ارتباط با خدا برقرار کند همه‌ چیز برای او درست و سهل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با بیان اینکه استان ایلام با وجود عقب‌ماندگی‌های زیادی که دارد مردمی نجیب و عزیز دارد، افزود: 8 سال جنگ تحمیلی آسیب‌های زیادی به زیرساخت‌های استان محروم‌زده است، با وجود سازندگی‌هایی که در استان انجام‌ شده است اما زیرساخت‌های استان متناسب به سایر استان‌های کشور رشد نکرده است.

وی بیان کرد: بر این اساس استان ایلام حدود 10 سال نسبت به استان‌های دیگر کشور عقب‌ماندگی‌هایی دارد، سرمایه‌گذاری زیادی هم در استان انجام‌ نشده است، یکی از مشکلات استان ایلام این است که ثبات استاندار نداشته است و هر چند سال یک‌ بار استاندار این استان تغییر پیدا کرده است و بر همین اساس بر روی طرح‌های زمان‌بر خیلی سرمایه‌گذاری نشده است.

امام‌ جمعه ایلام یادآور شد: اکنون مشکل ما این استان با وجود ظرفیت‌ها و منابع مهم آبی، خاکی، نفت و گاز در حوزه ایجاد کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی که ایجاد اشتغال‌زایی داشته باشند، سرمایه‌گذاری نشده است.

کریمی تبار با بیان اینکه با وجود جمعیت کم استان ایلام نسبت به سایر استان‌ها، بیکاری یکی از مشکلات عمده استان به شمار می‌رود، گفت: مشکل اشتغال در استان، مشکل چشم‌گیری است، یکی از تلخ‌ترین مواردی که بنده با آن روبه‌رو هستم این است که فرزندان شهید برای اشتغال به من مراجعه می‌کنند، بسیاری از فرزندان این استان که به‌ عنوان نخبه از کشورهای دیگر بری آن‌ها دعوت‌نامه ارسال‌ شده است در این استان بیکار هستند.

وی با تأکید بر اینکه همدلی و وحدت بسیار خوبی بین مردم و مسئولان در این استان وجود دارد، افزود: این امر نیز موجب لذت‌بخش بودن کار در این استان می‌شود، مردم استان ایلام همیشه در صحنه بوده‌اند و یکی از جلوه‌های حضور مردم مشارکت 63 درصدی مردم استان در پای صندوق‌های رأی بوده است که به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.

امام‌ جمعه ایلام بیان کرد: برای حضور و مشارکت مردم همه مسئولان پای‌ کار بودند و درمجموع مشارکت حداکثری در استان با وجود همه مشکلات و گلایه‌ها، اتفاق افتاد و این نعمتی است که باید قدردان آن بود و باید تلاش کرد که خدمات بهتر و بیشتری به مردم استان ارائه شود و در تخصیص بودجه‌ها به استان توجه شود.

کریمی تبار با اشاره به افتتاح زیرگذر شهید کشوری در ایلام، یادآور شد: اجرای چنین طرح‌هایی برای مردم شهر ایلام یک رؤیا بوده است که بار ترافیکی در درون شهر کاسته شود، با توجه به اینکه شهرداری‌هایی که در استان داریم، وضعیت دردناکی به لحاظ اختصاص اعتبار و بودجه دارند، لازم است که توجه بیشتری در راستای اختصاص اعتبار به شهرداری‌های استان صورت گیرد.

وی ابراز کرد: مردم ایلام شایسته خدمت هستند و امید است که در اعتبارات عمرانی توجه ویژه‌ای به استان صورت گیرد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان