پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

 استاندار ایلام در مراسم افتتاح پروژه زیر گذر و رو گذر شهید کشوری ایلام گفت: توجه به توسعه زیرساخت‌های شهری در اولویت است.
به گزارش سفیر ایلام ، مراسم افتتاح پروژه زیرگذر شهید کشوری ایلام ظهر امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد در این مراسم طالب صادقیان اظهار داشت: عوامل متعددی در سال‌های گذشته بر افزایش ترافیک شهری ایلام اثرگذار بوده است.

عمده دلایل افزایش ترافیک

شهردار ایلام با بیان اینکه ساخت و سازهای جدید در شهر ایلام یکی از دلایل افزایش ترافیک در سال‌های اخیر بوده افزود: با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی در سراسر کشور شاهد کاهش آمار و ساخت و ساز در کشور بودیم اما با این وجود در شهر ایلام ساخت و سازها افزایش پیدا کرده است.

این مسئول در ادامه اظهار داشت: تجمع مراکز درمانی بهداشتی دولتی در هسته مرکزی شهر یکی دیگر از دلایل ایجاد ترافیک در سطح شهر ایلام بوده است.

صادقیان افزایش سرانه خودرویی را از دیگر دلایل افزایش ترافیک در سطح شهر ایلام عنوان کرد و گفت: تمایل مردم به استفاده از خودروهای شخصی به جای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی سبب افزایش بیش از پیش بار ترافیکی در شهر ایلام شد.

شهردار ایلام در ادامه به معابر کم عرض شهر ایلام اشاره کرد و گفت: این معابر از دیگر دلایل بروز گره‌های ترافیکی در سطح شهر ایلام بوده است

وی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات مذکور زیرگذر رسالت و شهید کشوری در شهر ایلام در دستور کار قرار گرفت که اجرا این پروژه تاثیر به‌سزایی در کاهش بار ترافیکی شهر ایلام خواهد داشت.

صادقیان در ادامه به دیگر اقدامات شهرداری ایلام اشاره کرد و گفت: انتقال اصناف آلاینده به خارج شهر از دیگر اقداماتی است که در کاهش بار ترافیکی موثر است که خوشبختانه در دستور کار مسئولان قرار دارد.

شهرداری ایلام همچنین به انتقال نمایشگاه‌های اتومبیل و همچنین انتقال میادین میوه و تره بار به خارج شهر ایلام اشاره کرد و گفت: عملیات مکان‌یابی و طراحی این پروژه انجام شده و امید است با همت مسئولان عملیات کلنگ‌زنی این پروژه نیز هر چه سریع‌تر آغاز شود.

صادقیان افزود: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز جهت ترغیب مردم به استفاده از این ناوگان در دستور کار قرار گرفته است.

توجه به توسعه زیرساخت‌های شهری

استاندار ایلام نیز در آیین افتتاح پروژه زیرگذر شهید کشوری شهر ایلام با بیان این‌ که در سال‌های گذشته توسعه زیرساخت‌های شهری و احداث پروژه‌های عمرانی در دستور کار مدیریت استان قرار گرفته افزود: در سال‌های اخیر طرح‌های مردم محور در نقاط مختلف استان به‌ویژه در شهر ایلام انجام‌ شده است.

محمد نوذری اظهار داشت: استان ایلام با توجه به این‌ که به‌عنوان دروازه عتبات عالیات در کشور شناخته‌ شده این استان جهت پیشرفت و توسعه نیازمند توجه بیشتری توسط مسئولان کشوری است.

حفاظت از کشور

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب کشور نیز در این آیین با بیان این‌ که هوانیروز به‌عنوان یک نیروی نظامی، دفاعی حفاظت از کشور را برعهده دارد افزود: خوشبختانه با تلاش و کوشش نیروهای بومی امروز هوانیروز به سیستم‌ها و تجهیزات از جمله دید در شب و دوربرد دست یافته‌ است.

تعصبی که در ایلام نسبت به شهید کشوری است در زادگاهش است دیده نمی‌شود

علی کشوری فرزند خلبان شهید "احمد کشوری"  که در مراسم  افتتاح زیرگذر شهید کشوری  شهر ایلام  حضور داشت عنوان کرد: خون تک تک شهدا است که این مرز و بوم را حفظ کرده و باعث اتحاد شده است، گر چه ما و مردم گلایه هایی داریم اما 250 هزار شهیدی که برای این نظام و مرز و بوم داده‌ایم، تضمین کننده راه انقلاب است.

وی عنوان کرد: اینکه مردم ایلام با جان و دل شهید کشوری را دوست دارند برایم عجیب است و به جرات می‌توانم بگویم و در مازندران هم گفته‌ام این تعصبی که در ایلام نسبت به شهید کشوری است در مازندران که زادگاهش است دیده نمی‌شود. 

فرزند شهید کشوری که پدرش در ایلام به شهادت رسیده است در ادامه افزود: روح پدرم اینجاست، هر چند که همه جا هست، اینجا جایی است که انسان بخواهد باری به آسمان ببرد، هر دفعه که به ایلام می آیم این حس را دارم 

وی یادآور شد: وقتی پدرم در سال 59 به ایلام آمد و خانواده‌اش را در شهر ایلام مستقر کرد، به خانواده گفت که "من می خواهم شما اینجا باشید که مردم اینجا دلگرم باشند، باشید و ببینید که مردم اینجا چه می‌کشند". 

فرزند شهید کشوری گفت: یاد و خاطره آزادسازی شهر مهران را گرامی می‌دارم و از کسانی که برای این پروژه ملی زحمت کشیدند تشکر می‌کنم



نویسنده: سمیه محمدی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان