پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

 دادستان عمومی و انقلاب ایلام گفت: تظلم خواهی مردم، احقاق حقوق عامه و سلامت شهروندان به عنوان خط قرمز این دادستانی است و مرجع قضایی در احقاق حق مردم مماشاتی نخواهد داشت.
 به گزارش سفیر ایلام، ناایمن بودن و غیراستاندارد بودن وسایل بازی در پارک‌ها و اماکن تفریحی ایلام نگرانی است که با توجه به فرارسیدن فصل گرما و فراغت کودکان در ایلام پررنگ‌تر شده است.

در این فصل که خانواده‌ها سعی می‌کنند به‌رغم شرایط کرونایی و اعمال محدودیت‌ها با اختصاص دادن بخشی از اوقات‏ فراغت کودکانشان به انجام بازی در فضاهای روباز نظیر پارک‏‌ها و شهربازی‌ها، ساعاتی شاداب و فرح‌بخش را برای آن‌ها فراهم کنند اما  نگرانی ناشی از وجود وسایل بازی قدیمی و مستهلک در پارک‌ها و شهربازی‌های استان ایلام و غیراستاندارد بودن آن‌ها زنگ خطر را برای رخ دادن حوادث ناگوار به صدا درآورده است و خانواده‌ها را دل نگران فرزندانشان کرده است.

تصاویر منتشره از پارک "چغاسبز" شهر ایلام که موجب آسیب به کودکان استفاده‌کننده از سرسره این پارک و اعزام آنان به مراکز درمانی را عیان کرده است به عمق این نگرانی افزوده است.

هر چند مسئولان شهری از پاسخ به چرایی استفاده از و‌سائل بازی قدیمی و مستهلک در پارک‌ها و شهربازی‌های استان طفره می‌روند و سازمان استاندارد استان نیز دل‌خوش به مصاحبه و هشدار است و در عمل نتیجه‌ای از اقدامات نظارتی وی تاکنون منتج به نتیجه نشده است. 

اما مردم ایلام چاره را در ارجاع موضوع به دادستان ایلام دیده و از طریق فضای مجازی و رسانه‌ای خواهان ورود این مقام ارشد قضایی به موضوع شده‌اند.


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان