پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

به دنبال برخورد نامناسب پرسنل بیمارستان امام (ره) با جانبازی که از آنها درخواست ویلچر داشت مشخص شد ویلچرها در انبار نگهداری قفل و امکان دسترسی پرستاران به آنها وجود نداشته که توسط مسوولین مربوطه به دلیل ... 
 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در ادامه گزارش منتشر شده با عنوان «رفتار نامناسب بیمارستان امام (ره) شهر ایلام با یک جانباز+فیلم» جانشین دادستان ایلام و نماینده بازرسی کل استان از طریق خبرگزاری فارس اطلاعیه ای از اهمال کاری در این رابطه دریافت و از بیمارستان امام (ره) شهر ایلام بازدید کردند و چگونگی موضوع را از نزدیک جویا شدند.

موضوع از آنجا شروع شد که یکی از شهروندان ایلامی با ارسال کلیپی به خبرگزاری فارس خواستار رسیدگی به وضعیت بد جانبازی شده بود که از بیمارستان امام درخواست ویلچر داشت اما با پاسخ منفی پرستاران و پرسنل بیمارستان مواجه شد.

طی بازدید به عمل آمده مشخص شد ویلچرها در انباری نگهداری و قفل شده بودند و امکان دسترسی پرستاران به ویلچر وجود نداشته به همین دلیل نمی توانستند به بیمار خدمات دهی دهند که از سوی متولیان امر تذکر داده شد.

 

بازدید از بیمارستان به صورت سرزده توسط دادستانی و نماینده بازرسی

اصلانی مدیرکل بازرسی استان ایلام گفت: پس از اطلاع از موضوع، نماینده بازرسی کل در معیت جانشین دادستان از بیمارستان، بخش اورژانس، پذیرش، ترخیص و ام آر ای به صورت سر زده بازدید به عمل آوردند.

وی افزود: از راه رویی که جانباز در آنجا افتاده بود، بازدید شد و محرز شد طبق عکس موجود، ویلچرها در  انباری نگهداری و قفل شده و امکان دسترسی پرستاران به ویلچر وجود نداشته است. 

بازرس کل استان ایلام گفت: در این خصوص تذکر جدی به مدیر، حراست، مترون و مسوول بخش بیمارستان داده شد تا ضمن چاره اندیشی و اتخاذ تدابیر لازم از تکرار این موارد پیشگیری شود و همچنین موارد دیگری از جمله کمبود پزشک متخصص، قطعی ارتباط اینترنت و سرگردانی بیماران جهت پذیرش و ترخیص به دلیل عدم حضور ناظرین بیمارستانی بیمه های پایه احصا و صورت پیگیری رفع نواقص و ایرادات مذکور تاکید شده است.

وی افزود: به تناسب وظایف قانونی مدیران و کارکنان، با استناد به بخشنامه ریاست قوه قضائیه درخصوص برخورد قانونی با ترک فعل ها، علاوه بر تذکر به مدیران و مسوولان ذی ربط بیمارستانی، به مدیران ذی ربط در ادارات تأمین اجتماعی و بیمه سلامت تلفنی، ضرورت توجه به حضور ناظرین بیمارستانی بیمه های پایه تأکید شد.

اصلانی ادامه داد: از طریق تنظیم صورتجلسه و پیگیری ارسال مکاتبه تذکری یا هشدار نظارتی توسط بازرسی کل استان، برای انجام اقدامات قانونی و پیگیری رفع نواقص و اعلام نتیجه توسط دستگاه های مسوول اقدام خواهد شد و در صورت عدم پیگیری توسط مدیران مربوطه، موضوع به تناسب از طریق هیات های رسیدگی به تخلفات اداری یا دادستانی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

مسوولین بیمارستان بایستی نسبت به خدمت دهی به بیماران کوتاهی نکنند و برای بهبود سطح کیفیت خدمات تدابیر لازم نیز اندیشیده شود


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان