جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

ای نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: موضوعات مغفول مانده دفاع مقدس در استان ایلام زیاد است که نباید مورد غفلت مسوولان و هنرمندان قرار بگیرد.

به گزارش سفیر ایلام حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری کنگره سرداران و سه هزار شهید استان ایلام اظهار داشت: مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس به علت آوارگی و چادرنشینی حضوری بی واسطه در جنگ داشتند که همین یک مورد سرشار از سوژه های ناب و پرداخت نشده است که باید مورد توجه مسوولان کنگره و هنرمندان قرار بگیرد.

وی افزود: تولید آثار فاخر در قالب های هنری، مکتوب، فیلم و یا سریال می تواند در اذهان مردم و برای نسل های آینده باقی بماند و در استان جنگ زده ایلام چه در خطوط مقدم جبهه و چه در پشت جبهه ها هنرمندان و فیلم سازان می توانند از این سوژه های بکر را به واسطه هنر خود زنده گردانند.

کریمی تبار ادامه داد: مسوولان کنگره سه هزار شهید استان ایلام باید با شناسایی این گونه سوژه ها هم بر غنای کنگره بیفزایند و هم مردمی را که از این موضوعات بیخبر بوده اند را مطلع سازند تا مظلومیت استان ایلام در جنگ تحمیلی بر همگان آشکار شود.

وی با بیان اینکه شهدا با ایثار جان خود حق بزرگی بر گردن همه دارند و باید تمام لایه های جامعه معطر به نام و یاد شهدا باشد، اضافه کرد: تمام مردم و مسوولان در خدمت شهدا و بزرگداشت مقام شامخ آنها باشند و خدماتی که به نام و یا  شهدا ارائه می شود باید زماندار و ماندگرا برای نسل های آتی باشد.

تمام طرح های آماده افتتاح با نام شهدای ایلام مورد بهره برداری قرار می گیرد

استاندار ایلام هم گفت: باتوجه به برگزاری کنگره ملی شهدای استان ایلام، مقرر شده است تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید هر پروژه ای در استان ایلام افتتاح می شود از جمله زیرگذر شهید کشوری و بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام به نام شهدا مورد بهره برداری قرار بگیرد و استان تا پایان شهریورماه و اتمام کار دولت فعلی ۱۲۶ طرح آماده افتتاح دارد.

محمدنوذری ادامه داد: طبق تفاهم نامه ای که با وزارت آموزش و پرورش منعقد شده ۱۴ هزار دستگاه تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت در دست تامین است که تا قبل از شروع کنگره به نیابت از شهدای دانش آموز بین دانش آموزان بی بضاعت توزیع می شود.

وی اضافه کرد: تمام مسابقات ورزشی استان ایلام به اسم شهدا برگزار و نیز ۱۶ زمین و مجتمع ورزشی در ۱۶ روستای استان ایلام به اسم شهدای ورزشکار مورد بهره برداری قرار می گیرد و نیز نمادهای شهری و اِلمان ها باید برای کنگره شهدا فضا سازی شهری شود.

نوذری با اشاره به اینکه امسال راهپیمایی اربعین برگزار خواهد شد، تاکید کرد: باید تمام مسیرهای منتهی به مهران مزین به تصاویر و اسم شهدای استان ایلام باشد تا مهمانان سایر استان ها با این شهدا آشنا شوند.

وی یادآور شد: همچنین از منابع طبیعی و آبخیزداری نیز خواسته شده تمام نهال هایی که می کارد به ویژه نهال کاری های نوار مرزی را به اسم شهدا انجام دهد.

نمایشگاهی با محوریت شهدا و دفاع مقدس در ورودی پایانه مرزی مهران دایر می شود

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام هم گفت: باتوجه به احتمال زیاد برگزاری راهیپمایی بزرگ اربعین، برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است تا ورودی اصلی پایانه مرزی مهران یک نمایشگاه مسقف مریوط به شهدا و دوران دفاع مقدس در استان ایلام برگزار شود تا هر مهمان عازم عراق قبل ورود به پایانه از این نمایشگاه عبور و از آن دیدن کند.

سردار جمال شاکرمی افزود: باید یادمان های قلاویزان و شرهانی با اولویت شرهانی تا قبل از برگزاری کنگره تکمیل شوند و هم اکنون پیشرفت فیزیکی اقدامات عمرانی یادمان شرهانی ۵۰ درصد است که باید تکمیل شود.

وی ادامه داد: استان ایلام در بخش کمیته محرومیت زدایی تنها استان کشور است که از سهمیه تعیین شده ۱۲ هزار حامی موفق شده است به ۱۰ هزار حامی دست یابد که در صدد جذب ۲ هزار حامی دیگر هستیم و فاصله استان ایلام با سایر استان ها معنادار و زیاد است.

شاکرمی افزود: تاکنون سه هزار و ۷۰۰ مورد یادواره در نقاط مختلف استان ایلام برگزار شده است که البته باید تا قبل از شروع کنگره هر شهرستان به ریاست فرمانداران آن شهرستان یک یادواره را برگزار کنند.

وی یادآور شد: استان ایلام با توجه به موضوع کرونا برای اولین بار کمیته درمان را به ریاست دانشگاه علوم پزشکی تشکیل داده است تا کادرهای پزشکی خدمات درمانی را به اسم شهدا برای بیماران در نقاط مختلف استان ارائه دهند.

اولین جلسه محتوایی برگزاری کنگره سه هزار شهید استان ایلام با حضور کمیته های مختلف این کنگره برگزار شد و روسای کمیته های تولید آثار فاخر، محرومیت زدایی و گنجینه ها و یادمان ها از آخرین فعالیت های این کمیته ها گزارشی را ارائه دادند.

کنگره ملی سرداران و سه هزار شهید استان ایلام طبق زمان بندی انجام گرفته اواخر آبان ماه یا اوایل آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان