شنبه, 06 مرداد 1403
شنبه, 06 مرداد 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |


مدیرکل هواشناسی استان ایلام از افزایش دما در ایلام خبر داد و گفت: موج گرما در مناطق جنوبی استان تا بالای ۵۰ درجه افزایش خواهد یافت.

به گزارش سفیر ایلام؛ افزایش دما در استان ایلام خاصه مناطق جنوبی استان ایلام(شهرستان‌های مهران و دهلران) زیست عادی شهروندان را دچار خلل  کرده است و گرما در این مناطق  به بالای 50 درجه رسیده است.

افزایش دما علاوه بر  احتمال گرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی به تاسیسات تامین برق نیز خسارت وارد کرده است و این خسارت به تاسیسات برق موجب آن شده است تا امروز (چهارشنبه  09 تیرماه 1400) تمام ادارات شهرستان دهلران به استثنای واحدهای امدادی و خدماتی تعطیل شوند

احسان رستمی، مدیرکل هواشناسی استان ایلام نیز با هشدار به شهروندان به جهت رعایت اقدامات بازدارنده از گرما زدگی به گفت: مناطق گرمسیری استان ایلام تا 50 درجه و بیشتر  و مناطق شمالی استان تا 40 درجه سانتیگراد در این ایام گرما را تجربه خواهند کرد.

وی به اثرات مخرب این وضعیت اشاره و خاطرنشان کرد: خطر گرمازدگی برای گروه‌های حساس، افزایش مصرف آب و برق، افزایش احتمال آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها به سبب هوای گرم و وزش باد نسبتا شدید نیز قابل پیش‌بینی است.

رستمی در ادامه به شهروندان ایلامی در مناطق مختلف استان گفت: از فعالیت در فضای باز در ساعات گرم روز خودداری شود و شهروندان بر مصرف انرژی(آب و برق) مدیریت داشته باشند تا دچار مشکلات گرما زدگی و مواجهه با خاموشی‌ها نشوند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان