پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

۸ سال از پروژه انتقال آب به شهرستان ملکشاهی می‌گذرد، در حالی‌که متأسفانه این پروژه تاکنون تکمیل نشده و مردم شهرستان ملکشاهی سال‌هاست از آب شرب مناسب محروم هستند.
به گزارش سفیر ایلام؛ پروژه آب‌رسانی به شهرستان ملکشاهی یکی از پروژه‌های مهم استان ایلام است که چند سالی از کلنگ زنی آن می‌گذرد، اما متأسفانه این پروژه تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.

برخورداری مردم شهرستان ملکشاهی از آب شرب سالم از حقوق اولیه و مطالبات به‌حق آنان است که متأسفانه این مطالبه آن‌گونه که باید موردتوجه مسئولان قرار نگرفته است و این توجهی سبب شده باوجوداینکه حدود 8 سال از کلنگ زنی این پروژه می‌گذرد کماکان مسئولان تنها به دادن وعده در این زمینه اکتفا نمایند.

به گفته تعدادی از شهروندان ملکشاهی سال‌هاست مسئولان مربوط تنها به ارائه اخبار در خصوص این پروژه بسنده کردند و اقدام اساسی از سوی آن‌ها جهت تکمیل پروژه انجام‌نشده است.

تکمیل پروژه تا 2سال آینده

بسطامی نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی طی روزهای اخیر بابیان اینکه مشکل پروژه انتقال آب به شهرستان ملکشاهی همچنان ادامه دارد و باوجود گذشت چندین سال از کلنگ زنی، این پروژه متأسفانه تکمیل‌نشده است، اظهار داشت: پیگیری‌ها و رایزنی‌ها جهت رفع مشکل آب شرب شهرستان ملکشاهی انجام می‌شود و امید است تا 2 سال آینده مشکل انتقال آب شرب شهرستان ملکشاهی برطرف شود.

مشکل آب شهرستان ملکشاهی در حالی است که این شهرستان در نزدیکی سد ایلام قرارگرفته است اما متأسفانه باوجوداین ظرفیت مردم ملکشاهی از داشتن آب سالم محروم هستند.

هرچند سال‌هاست مسئولان مربوط از پیشرفت مطلوب این پروژه خبر می‌دهند اما متأسفانه تاکنون این پروژه به بهره‌برداری نرسید‌‌ه و یکی از مطالبات چندین ساله و به‌حق مردم این شهرستان بر زمین‌مانده است.

پیشرفت 80درصدی پروژه

نورالله تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر ایلام گفت: پروژه آب‌رسانی به شهر ملکشاهی حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در ادامه بابیان این‌که این پروژه شامل سه واحد ایستگاه پمپاژ، سه کیلومتر خط انتقال برق فشارقوی و یک واحد تصفیه‌خانه است اظهار داشت: اجرا این پروژه تأثیر چشمگیری در تأمین آب شهر ملکشاهی دارد و با بهره‌برداری از این پروژه مشکل آب شرب شهر و روستاهای اطراف آن مرتفع می‌شود.

تیموری با اشاره به این‌که ایستگاه پمپاژ شماره یک این پروژه به‌طور کامل اجراشده و ایستگاه‌های 2 و 3 در حال انجام است گفت: عملیات خط انتقال برق فشارقوی این پروژه نیز به طول 30 کیلومتر انجام‌شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان ایلام در پایان گفت: این پروژه جهت تکمیل به حدود هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

با توجه به این‌که برخورداری از آب شرب سالم از حقوق اولیه شهروندان محسوب می‌شود و همچنین سلامت جامعه در گروی برخورداری مردم از آب شرب سالم است ضروری است پروژه انتقال آب به شهرستان ملکشاهی با جدیت بیشتری در دستور کار مسئولان قرار گیرد و با تأمین اعتبار به‌موقع شاهد تسریع درروند اجرای این پروژه باشیم.


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان