پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

 فرماندار دهلران گفت: تشکیل تیم‌های واکنش سریع حریق توسط دهیاران و مدیران ادارات برای مقابله با آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها در این شهرستان ضروری است.

به گزارش ایرنا، مجید عسگری روز چهارشنبه در نشست ستاد پیشگیری و هماهنگی و مدیریت پاسخ به بحران این شهرستان اظهار داشت: دستورالعمل‌ها برای اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع تدوین شده است و به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

وی به شناسایی نقاط حادثه‌خیز و مستعد بحران در این طرح اشاره کرد و افزود: آگاهی‌بخشی و برگزاری کلاس‌های ترویجی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی نقش موثری در پیشگیری از آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها دارد.

فرماندار دهلران بر ضرورت سازماندهی تیم واکنش سریع در روستاها با مدیریت دهیاران و استفاده از ظرفیت شوراها و مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد تاکید کرد و گفت: دستگاه‌ها در خصوص تشکیل تیم‌های واکنش سریع اقدام کنند.

عسگری خواستار تجهیز تیم‌های واکنش سریع شد و افزود: دستگاه‌ها در صورت مشاهده هر گونه آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها، مورد را جهت هماهنگی و پیگیری به فرمانداری ابلاغ و به دستورالعمل‌های اطفای حریق توجه ویژه کنند.

رییس ستاد مدیریت پیشگیری، هماهنگی و پاسخ به بحران دهلران گفت: اعلام جرم علیه کسانی که پس چرای مراتع را آتش می‌زنند بر عهده جهاد کشاورزی و معرفی به دستگاه قضایی بر عهده محیط زیست است.

وی جنگل‌ها و مراتع را متعلق به همه نسل‌ها دانست و گفت: امروز گرد و خاک، آتش‌سوزی‌ها و چرای بیش از حد دام، مراتع و جنگل‌ها را تهدید می‌کند و همه دستگاه‌ها و مردم در زمینه استفاده و حفظ این میراث گران‌بها وظیفه دارند.

عسگری با اشاره به گرما و نوسانات برق و خسارات آن به وسایل برقی مردم تاکید کرد: اداره برق شهرستان اطلاع‌رسانی لازم به مردم جهت استفاده از سامانه تعریف شده برای اعلام خسارات نوسانات برق اقدام کند.

وی بر ضرورت قطع برق مشترکان پرمصرف و نظارت بر دستگاه‌های اداری در خصوص خاموش کردن تمامی دستگاه‌های خنک کننده در ساعات پایانی کار توسط تیم نظارتی اداره برق شهرستان تاکید کرد


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان