پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

ارتقائ ایمنی ونگهداری بهینه از شبکه راههای منتهی به شهر مهران

راههای منتهی به شهر مهران به واسطه تردد زوار عتبات عالیات و صادرات کالا به کشور عراق از تردد و ترافیک پر حجمی برخوردار است که این موضوع ماموریت متوالیان حوزه راهداری و حمل و نقل را دوچندان نموده است .

یکی از مقوله های مهم وتاثیر گذار در ارتقائ ایمنی وسایط نقلیه کنترل بار و جابجایی مسافر ،نظارتهای میدانی بصورت مشترک توسط اداره راهداری و حمل نقل با پلیس راه میباشد ومبنای یک تردد سالم وایمن ،رعایت شیوه نامه های حمل بار و جابجایی مسافر وکنترل ایمنی خودروها با رعایت استانداردهای حمل و نقلی می باشد. که این امر مستلزم تامین بستر و یک زیر ساخت مطلوب با توسعه تجهیزات هوشمند جاده ای است.

علیرضا قاسمی در گفت وگو با خبرنگار سفیر ایلام اظهار داشت: به منظور رسیدن به اهداف فوق در خصوص کنترل و پایش حمل نقل بار و جابجایی مسافر ، کاهش حوادث و مخاطرات جاده ای توسعه زیر ساختها و نگهداری بهنگام از شبکه راهها و بروز رسانی تجهیزات و تاسیسات جاده ای و لزوم توجه جدی به منظور اصلاح و آشکار سازی نقاط پرحادثه همواره در دستور کار قرار دارد .

رئیس راهداری و حمل ونقل جاده ایی مهران ادامه داد : علاوه بر اقدامت نظارتی حمل و نقلی به عملیات اجرایی،بهسازی ، شانه سازی وارتقائ ایمنی محور مهران _ایلام، محدوده سه راهی جندالله بصورت دو طرفه و در فاز اول بطول ۲۰ کیلومتر اشاره نمود.

قاسمی افزود :پیش بینی می شود مسیر موصوف تا قبل از اربعین سال جاری که شامل بهسازی،پخش و تراکم شانه راه و ایمن سازی پرتگاهها و لکه گیری و بازسازی و نصب کسری علائم میباشد، به بهره برداری برسد.

وی اهداف این طرح را چنین عنوان کرد:
ایجاد استراحتگاه جهت توقف موقتی خودروها بصورت پارکینگ بین راهی در مقاطعی از طول مسیر وایمن سازی پرتگاهها به منظور جلو گیری ازسقوط و خروج خودروها از محور در راستای به حداقل رساندن شدت جراحات و تلفات جاده ای و ... اشاره نمود.

رئیس راهداری مهران گفت: جهت اجرای اینگونه پروژه ها که از ماموریتهای اصلی ، اساسی و هدفنمد حوزه راهداری از لحاظ نگهداری از شبکه راههاست،از محل اعتبارات سازمان راهداری وکمیته برنامه ریزی وتوسعه شهرستان برای بازسازی و راه اندازی مستمر دستگاهها وامکانات راهداری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال هزینه در نظر گرفته شده است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان