سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403
سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام با اعلام اینکه مرجع تصمیم برای اعلام نتیجه قطعی شوراهای شهر هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات استان  است گفت: نتیجه قطعی "شورای شهر ایلام" طور قطعی اعلام‌نشده است.

به گزارش سفیر ایلام، سید صادق موسوی صبح امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اعلام اینکه مرجع تصمیم برای اعلام نتیجه قطعی شوراهای شهر هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات  استان است گفت: نتیجه قطعی "شورای شهر ایلام" به‌طور قطعی اعلام‌نشده است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام گفت:  تائید انتخابات شورای شهر ایلام  از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: مرجع رسیدگی به اعتراضات و شکایات از روند برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا هیئت نظارت بوده و چنانچه هیئت‌های نظارت و اجرایی پس از بررسی‌های لازم نظر بر تائید یا ابطال و یا بازشماری آرای هر شهری را داشته باشند، مراتب را به هیئت نظارت استان اعلام می‌کنند.

به گفته مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام هیئت نظارت استان نیز طبق قانون صلاحیت و اجازه ابطال یا بازشماری انتخابات یا نامزد مشخصی را ندارد و موضوع را برای تصمیم‌گیری قطعی به هیئت نظارت مرکزی کشور ارجاع می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه؛ در انتخابات شورای روستایی چون حساسیت‌ها به اندازی شورای شهر نیست، اگر انتخابات روستا نیاز به ابطال یا بازشماری آرا داشته باشد، پس از اعلام نظر هیئت نظارت و اجرایی بخش، ستاد نظارت استان اجازه اعمال‌نظر در این مورد را دارد گفت: مستند به این اختیارات انتخابات تمام روستاهای استان ایلام تأییدشده است.

‌مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام با بیان اینکه نتیجه قطعی "شورای شهر ایلام" طور قطعی اعلام‌نشده است، گفت:‌پرونده این دوره از انتخابات در حال بررسی است که به‌زودی نتیجه آن اعلام خواهد شد

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان