سه شنبه, 18 اردیبهشت 1403
سه شنبه, 18 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

150 لیتر در ثانیه به آب شهر ایلام اضافه شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با تاکید بر اینکه مشکل ۲۰ ساله کمبود آب شهر ایلام رفع می شود، گفت : خشکسالی امسال در تاریخ 50 ساله ایران بی سابقه بوده و باعث ایجاد چالشهای بسیاری برای صنعت آب و برق استان شده است.

دکتر تیموری افزود: تاثیر این خشکسالی بر منابع آبی زیرزمینی این شرکت 50 تا 60 درصد کاهش ابدهی چاه های تامین کنند اب شرب در بعضی از نقاط استان می باشد.

وی رشد جمعیت شهری، ساخت و سازهای بی رویه، مهاجرت پذیری مرکز استان، افزایش دما، تغییرات اقلیمی، کاهش نزولات جوی و شیوع ویروس کرونا را از اصلی ترین دلایل مشکلات ارایه خدمت به شهروندان برشمرد و تاکید کرد : تمام اهتمام مجموعه همکاران در شرکت آبفای استان، ارائه خدمات در خور شهروندان گرامی می باشد .

دکتر تیموری تصریح کرد : در این راستا در خصوص پروژه افزایش برداشت از سد به شهر ایلام به عنوان دانش، تخصص و توان بومی برای اولین بار طرح تخصیص اعتبار و اخذ موافقت نامه کمتر از یکماه به طول انجامید که در نوع خود یک رکورد بی سابقه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با بیان اینکه برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان نیاز می باشد ، ادامه داد : اعتبارنامه و اخذ موافقنامه این پروژه کمتر از یکماه به طول انجامید و هم اکنون 150 لیتر در ثانیه به آب شهر ایلام اضافه گردیده که با اجرایی شدن کامل این پروژه،تا ۲۵۰ لیتر بر ثانیه قابل افزایش می باشد که ظرف چند ماه آینده به ورودی شبکه آب شهر ایلام افزوده خواهد شد که با پایان یافتن اقدامات فنی شاهد بالا رفتن توان انتقال و توزیع آب از سد به شهر ایلام خواهیم بود.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان ساخت: جامعه روستایی استان 3 برابر و جامعه شهری 2 برابر استانداردهای موجود آب مصرف می کنند که در کنار الگوی اشتباه مصرف آب شرب در راستای آبیاری خانه باغ ها، شستشوی خیابان ها و کوچه ها، تامین آب دام و طیور توسط دامداران و هزینه بالای تولید آب در ایلام به عنوان گرانترین آب در کشور، ارایه خدمات به شهروندان را با مشکلات جدی مواجه نموده هرچند که تمام تلاش مجموعه همکاران کاهش دغدغه شهروندان در دسترسی به آب سالم و بهداشتی است .

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان