پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: احتمال شیوع موج بعدی کرونا در استان با توجه به روند افزایشی تعداد مبتلایان و بستری ها در ایلام و بحرانی بودن استان های جنوبی وجود دارد.

 
 

به گزارش سفیر ایلام، الیاس فتاحی روز شنبه در نشست ستاد استانی کرونا ایلام اظهار داشت: هفته گذشته از ۲۹ خرداد تا ۴ تیرماه تعداد مبتلایان کرونا در استان از ۲۸۹ نفر به ۳۱۸ نفر افزایش یافته و تعداد بستری ها نیز از ۱۳۵ نفر به ۱۳۹ نفر افزایش پیدا کرده و تنها روند فوتی ها کاهشی بوده که از ۶ نفر به یک نفر رسیده است.

وی افزود: وضعیت کرونا در شهرستان مهران بحرانی و باید مراقبت های لازم به عمل آید و همچنین به رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی توجه بیشتری شود.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: از برگزاری هرگونه مراسم عروسی یا عزاداری و تجمع جلوگیری و نظارت بر عملکرد بازار و اصناف توسط ستاد کرونا شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

فتاحی تصریح کرد: باید هشدار و مراقب باشیم تا وضعیت شهرستان های دیگر استان به بحرانی تبدیل نشود و شهرستان مهران نیز تا پایان هفته را از وضعیت قرمز خارج کنیم.

وی اضافه کرد: محدودیت ها باید متناسب با رنگ بندی در شهرستان ها اجرا شود، همچنین تردد شبانه، رعایت پروتکل های بهداشتی در بانک ها، نانوایی ها، فروشگاه ها، آزمایشگاه ها و سایر اماکن به دقت بررسی شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام همچنین در خصوص برگزاری آزمون سراسری افزود: با توجه به برگزاری این آزمون و اهمیت و حساسیت آن در تاریخ های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم تیرماه همه فرمانداران شهرستان هایی که دارای حوزه آزمون هستند، تدابیر لازم را برای حفظ امنیت و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فراهم کنند.

فتاحی به انتخابات ریاست جهموری و شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و گفت: با توجه به تبلیغات سنگین دشمن اصحاب رسانه با آگاهی بخشی مردم سبب مشارکت بسیاری خوبی در کشور شدند به خصوص در ایلام که حاصل این تلاش ها آنها مشارکت ۶۳ درصدی مردم شد.

وی از حضور حماسی مردم استان در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی و همه عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، ناظران بهداشتی و سایر مسوولان در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی تقدیر کرد.

افزایش ۱۷،۹ درصد مبتلایان کرونا در ایلام

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی بین اصناف و مردم بشدت کاهش یافته و پس از عبور از قله پیک به نظر می رسد شاهد عادی انگاری بالایی در اکثر استان های کشور از جمله ایلام هستیم.

جمیل صادقی فر با بیان اینکه میزان بستری ها و مبتلایان در حال افزایش است، اظهار داشت: تعداد مبتلایان کرونا هفته قبل در شهرستان ایلام ۹۵ نفر و در هفته جاری ۱۱۲ نفر بوده که ۱۷.۹ درصد افزایش داشته همچنین میزان بستری ها در هفته گذشته ۴۱ نفر و در هفته جاری نیز ۴۱ نفر بوده است.

وی افزود: خوشبختانه میزان فوتی های استان در هفته جاری کاهشی بوده و در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت نشده است.

صادقی فر ادامه داد: در شهرستان آبدانان تعداد مبتلایان در هفته گذشته ۱۸ نفر و در هفته جاری ۲۰ نفر با رشد ۷.۴ درصد و یک فوتی، ایوان در همین بازه هفته قبل ۲۷ مبتلا و هفته جاری ۱۴ نفر و یک فوتی بوده است.

وی اضافه کرد: هفته گذشته تعداد ابتلا در چرداول ۱۲ نفر و در هفته جاری ۶ نفر، دره شهر هفته گذشته ۱۸ ابتلا و هفته جاری ۳۱ نفر با رشد ۱۱.۴ درصد، دهلران هفته گذشته ۵۲ ابتلا و در هفته جاری ۴۴ ابتلا داشته است.

دکتر صادقی فر یادآور شد: سیروان نیز در هفته گذشته سه ابتلا و هفته جاری هشت ابتلا، ملکشاهی هفته قبل ۶ ابتلا هفته جاری هشت ابتلا و مهران نیز هفته گذشته ۲۵ ابتلا و هفته جاری ۳۸ ابتلا داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: طی 24 ساعت گذشته ۲۲ بیمار جدید کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری شدند و مجموع بستری ها هم اکنون ۶۸ نفر است.

وی افزود: شهرستان مهران در وضعیت قرمز، شهرستان دهلران از زرد به نارنجی و شهرستان آبدانان از نارنجی به زرد تغییر یافت.

دکتر صادقی فر اضافه کرد: شهرستان های ایلام، دهلران و چوار در وضعیت نارنجی و شهرستان های بدره، ملکشاهی، دره شهر، آبدانان، سیروان، ایوان، هلیلان و چرداول در وضعیت زرد قرار دارند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان