جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

ایلام-رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان ایلام با اشاره به اینکه همه فرایند نظارت بر انتخابات شوراها در ایلام قانونی بوده است، گفت: ملاک تصمیم گیری برای همه فقط قانون است. 
 

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر بسطامی ظهر شنبه در گفتگو با رسانه ها اظهار کرد: در فرایند نظارت بر انتخابات شوراها امکان تصمیم گیری فردی وجود ندارد.

وی گفت: کسی فراقانون نمی تواند کاری انجام دهد و امور مربوطه توسط همه نمایندگان پایش و تصمیمات مطابق دستورالعمل ها و قوانین موجود به صورت جمعی اتخاذ می شود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراها بیان کرد: به مردماستان اطمینان می دهیم در اجرای قانون هیچ ملاحظه قومی و قبیله ای لحاظ نخواهد شد. اعتراضات در چارچوب قوانین بررسی و همه موارد مورد توجه قرار می گیرد.

بسطامی با اشاره به حواشی ایجاد شده پیرامون نامه درخواست وجه از شهرداری ایلام که به نحوی بزرگنمایی صورت گرفته اضافه کرد: در روند دریافت حمایت های مالی و پشتیبانی هیئت نظارت بر انتخابات شوراها که مطالق ماده ۷۱ قانون انتخابات هیچ گونه پولی دریافت نشده، تخلف و یا انحراف مالی صورت نیز نگرفته است. ضمن اینکه گزارش هزینه ها و واریزی به حساب بانکی مربوطه در اختیار نهادهای نظارتی قرار دارد.

نماینده مردم ایلام با ابراز ناراحتی از تلاش عده ای برای سوءاستفاده از احساسات پاک مردم استان، ادامه داد: استان ایلام از طوایف و قبایل متعدد تشکیل شده که روابط سببی و نسبی بین ایلات استان چنان مستحکم، ریشه دار و تنیده باهم است که با فضاسازی چند نفرفرصت طلب که می خواهند با تفرقه بین ایلات استان فضا را به دست گیرند و به مطامع خود برسند، نمی توان ذره ای به این انسجام و یکپارچگی خدشه وارد کنند.

علی اکبر بسطامی اضافه کرد: هیچکس حق ندارد به بهانه های مختلف وحدت و برادری مردم ولایتمدار و مومن برای رسیدن به خواسته های شخصی و یا جناحی مورد هدف قرار دهد.

وی بیان کرد: کار خبرنگار و رسانه مطالبه گری بوده و در این مدت تلاش فعالان این عرصه برای ایجاد شور انتخاباتی و تقویت نظارت بر فرایند برگزاری انتخابات قابل تقدیر است.

بسطامی گفت: اما از مسئولان مربوطه می خواهم بر محتوای تولید شده در برخی کانال ها و گروه های مجازی که مصداق نقد رسانه ای نبوده بیشتر نظارت صورت گیرد.

وی گفت: متاسفانه افرادی با اهداف مشخص و با ادبیات توهین آمیز در صدد بهم زدن امنیت جامعه و تحریک احساسات مردم هستند. اینها با تولید خوراک غیرواقعی روح و روان مردم را نشانه گرفته اند که به شدت برای فضای اجتماعی جامعه مضر بوده و نیازمند چاره اندیشی است

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان