پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

به گزارش سفیر ایلام مدیر کل بازرسی استان ایلام صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام با تبریک هفته قوه قضائیه اظهار داشت:
اصحاب رسانه بعنوان چشم بیدار وبازوهای توانمند اداره بازرسی محسوب می شوند تا بتوانند مشکلات ومسائل استان را به بازرسی کل بعنوان دستگاه نظارتی منعکس نمایند.

وی ادامه داد: این بستر فراهم شده وبر حسب دستور ریاست قوه قضائیه ستاد فوریتهای بازرسی تشکیل شود وآنچه بعنوان دغدغه مردم و موضوعات فوری در رسانه ها مطرح می شود باید فارغ از روند عادی پیگیری شود.

مهدی اصلانی کرچی عنوان کرد: سال گذشته در استان در مجموع ۳۵ نفر تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند که از این تعداد ۵ نفر مدیرکل ومدیر عامل و ۱۵ نفر رئیس، معاون ومدیر هستند.

وی به ۴۲ پرونده کیفری در سال جاری اشاره کرد وافزود: در سه ماهه اول سال در مجموع ۴۹۱ شکایت و اعلامیه در سازمان بازرسی رسیدگی شده که از این تعداد ۲۲۱ مورد شکایت و۲۶۰ مورد نیز اعلامیه می باشد.

اصلانی به تخلفات ۶۸کارشناس،۴۹رئیس، معاون ومدیر و۱۲ مدیر کل در سال گذشته گریزی زد وگفت پرونده این تخلفات جهت بررسی در سازمان بازرسی استان تشکیل شده اند .

وی ادامه داد: در سالجاری تجدید مناقصه اجرای فعالیت های خدماتی و پشتیبانی شرکت شهرک های صنعتی با برآورد ۳٠ میلیارد ریال بواسطه عدم مجوزقانونی و افزایش تعداد نیرو مورد بررسی قرار گرفته است.

بازرس کل استان ادامه داد: تنظیم بازار یکی از دغدغه های سازمان بازرسی استان در راستای منویات مقام معظم رهبری به منظور  توجه به معیشت مردم بوده است و در این راستا نیز  نظارت بر نحوه توزیع مرغ در استان در دستور کار قرار گرفت و هشدارها و تذکرات لازم در این زمینه به دستگاه های اجرایی ابلاغ گردید.

اصلانی با اشاره به اینکه  معرفی کشتارگاه های استان به اداره کل تعزیرات حکومتی و محکومیت آنها به مبلغ ۱۷۲ میلیون ریال به واسطه افزایش غیرقانونی مرغ زنده در راستای تنظیم بازار انجام شده است، گفت: شناسایی ۶ واحد خرده فروشی مرغ گرم به دلیل تخلف عرضه خارج از شبکه و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عدم درج قیمت به مبلغ ۳۹۴ میلیون ریال و معرفی به اداره کل و شناسایی و معرفی تعداد ۸۹ واحد مرغداری متخلف به ارزش ۱۱۳ میلیارد ریال به اداره کل تعزیرات حکومتی از دیگر فعالیت های این سازمان در راستای تنظیم قیمت و توزیع مرغ در بازار بوده است.

مدیرکل بازرسی استان ایلام یادآور شد: همچنین در سال ۹۹ تعداد ۲۶ پرونده ناشی از  بازرسی های برنامه ای و ۸۶ پرونده مربوط به بازرسی های موردی تشکیل شده که همه پرونده های نظارت های برنامه های با درصد اجرای صد در صدی به مبادی قانونی و قضایی ارسال شده است، در سال ۹۹ همچنین تعداد احکام تخلفات صادره  ۹۲ نفر بوده و احکام کیفری برای ۱۱ نفر از این متخلفان در دستگاه های اجرایی صادره شده است.

وی تصریح کرد: ارائه هشدارهای نظارتی، توجه به استاندارد سازی مصالح و حمایت از این واحدهای تولیدی، صدور گواهینامه صلاحیت پیمانکاران، وام ازدوج و… از جمله برنامه های مشارکتی و نظارتی سازمان بازرسی با سایر دستگاه های اجرایی است.

اصلانی گفت: سال گذشته ۵٠ واحد تولیدی توسط دستگاه قضایی استان رفع موانع شده که از این تعداد ۱۹ واحد با مشارکت سازمان بازرسی بوده است.


اصلانی با تاکید بر اینکه رفع مشکلات واحدهای تولیدی در استان یکی دیگر از اموری بوده است که در سازمان بازرسی استان به طور جدی دنبال شده است، گفت: در این راستان نیز مشکلات ۵۰ واحد تولیدی از طریق مجموعه دستگاه قضایی استان از جمله دادستانی،دادگستری و ستاد رفع موانع تولید دستگاه قضایی استان پیگیری شده و خوشبختانه با پیگیری های انجام شده به چرخه تولید بازگشته اند.

رییس کل سازمان بازرسی ایلام گفت: رسانه ها با وارد شدن به بخش اقتصادی مطالبات فعالان این حوزه را رصد و در پیشرفت و توسعه این بخش تاثیر گذار باشند

وی اذعان داشت: نظارت ها، بازرسی ها و گزارش های سازمان بازرسی جنبه بازدارندگی برای متخلفین خواهد داشت و موجب می شود که زمینه تخلفات اداری در سطح دستگاه های اجرایی کاهش یابد و در راستای نظارت همگانی تلاش شده است که از تمام ظرفیت های اقشار مختلف مردم به ویژه نخبگان، اساتید، دانشجویان و رسانه ها در این زمینه استفاده شود و سازمان بازرسی استان آماده دریافت گزارشات مردمی برای پیگیری های لازم است

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان