شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی از ارکان اساسی انتخابات است
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان ایلام، جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان به ریاست دکتر علی دهقانی رئیس کل دادگستری ایلام در سالن جلسات حوزه ریاست دادگستری برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکتر دهقانی آغاز دهه کرامت، ولادت فرخنده حضرت فاطمه معصومه(س) و میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج امام رضا(علیه السلام) را تبریک گفت و افزود: تقارن این دهه عزیز با ایام سرنوشت ساز انتخابات که در قانون به صورت ویژه مورد تاکید قرار گرفته است را به فال نیک می گیریم.
رئیس کل دادگستری استان ایلام اظهار داشت: یکی از جلوه های مهم مردم سالاری دینی و یکی از موضوعاتی که به صورت ویژه در قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته است، مقوله انتخابات است زیرا که انتخابات ریاست جمهوری زمینه پیشرفت و توسعه و مسیر مدیریت کلان کشور را مشخص می کند.
وی افزود: در اصول قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی مدیریت کشور با اتکا به آراء عمومی صورت می گیرد و اراده و خواست مردم در تعیین سرنوشت خود و از طریق انتخابات مشخص می شود.
عالی ترین مقام قضایی استان ایلام تاکید کرد: تشویق مردم برای حضور در این عرصه با توجه به تاکیدات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) امری بسیار مهم است که باید این موضوع در دستور قرار گرفته و وظیفه آحاد جامعه در این خصوص به درستی تبیین گردد.
رئیس ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان افزود: رسانه های جمعی در این زمینه وظیفه و تکلیف بسیار خطیری دارند که یکی آگاهی بخشی و تشویق به مشارکت حداکثری از طریق تولید محتوا و دیگری خنثی سازی توطئه های معاندین نظام است.
دکتر دهقانی گفت: از ارکان اساسی انتخابات که همه باید به آن توجه کنند رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی است زیرا رعایت قانون باعث می شود همه امور در مسیر صحیح و درست قرار گیرد.
وی ادامه داد: رصد فضای مجازی و نظارت بر این فضا بسیار مهم است، بویژه در شرایطی که برخی افراد در فضای مجازی علیه انتخابات و نامزدهای انتخاباتی تبلیغات منفی می کنند، این افراد باید بدانند که انتشار هر گونه محتوای توهین آمیز علیه نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی جرم بوده و قابل پیگیری قضایی است.
رئیس کل دادگستری استان ایلام تاکید کرد: رویکرد این ستاد پیشگیرانه است و در این راستا در روز انتخابات هر کدام از معاونین دادگستری به منظور نظارت بر فرآیند پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی به حوزه ها و شهرستان های مختلف استان اعزام می شوند.
دکتر دهقانی در پایان خاطرنشان کرد: رؤسای دادگستری و دادستان های حوزه های قضایی استان و قضات کشیک شعب ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در روز انتخابات به صورت تمام وقت در حوزه قضایی مربوطه حضور خواهند داشت تا در صورت وقوع جرم یا تخلف انتخاباتی به آن رسیدگی کنند

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان