دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: نخستین مدرسه سبز این استان با مشارکت خیر تهرانی احداث خواهد شد.اعتبار مورد نیاز احداث این فضای آموزشی ۶۸ میلیارد ریال است که یک‌ خیر اهل استان تهران ۲۴ میلیارد ریال آنرا تقبل کرده است

به گزارش روابط عمومی ، مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: نخستین مدرسه سبز این استان با مشارکت 24 میلیارد ریالی خیر تهرانی احداث خواهد شد..نصرت الله رحیمی روز چهار شنبه 19 خرداد ماه ۱۴۰۰ در رابطه با این خبر گفت ، ویژگی مدرسه سبز را استفاده از حداقل مصرف انرژی ، حداکثر بهره وری و استفاده از انرژی پاک و همساز با اقلیم منطقه محل احداث فضای آموزشی عنوان‌ کرد.

وی افزود: اعتبار مورد نیاز احداث این فضای آموزشی ۶۸ میلیارد ریال است که آقای حسین مهر صادقی خیرمدرسه ساز اهل استان تهران ۲۴ میلیارد ریال آنرا تقبل کرده است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس ایلام ادامه داد: این مدرسه در فضایی به گستره سه هزار متر مربع و در قالب دبیرستان ۱۲ کلاسه در شهرستان ایوان و با مشارکت این خیر نیک اندیش و اعتبار استانی ساخته خواهد شد.

رحیمی تاکید کرد: هر مدرسه‌ می‌تواند یک مدرسه سبز بوده و مدارس می‌توانند با توجه به سازگاری با محیط زیست،دانش‌آموزان را تشویق کند تا نوآوران و مجریان مدرسه سبز باشند.

وی با ذکر اینکه عوامل زیادی می‌تواند برای توصیف یک مدرسه سبز وجود داشته باشد یادآور شد: تعهد به سبز بودن و پایدار بودن محیط زیست مهم‌ترین عامل در احداث مدارس سبز است.

به‌گفته‌ وی، مناقصه عمومی احداث این مدرسه برای تعیین پیمانکار در حال انجام است و طی 2 هفته آینده پیمانکار آن مشخص و عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان