پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

با شکستن رکورد گازرسانی، گاز محور توسعه شهرستان هلیلان شد
مدیر‌عامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه رکورد گازرسانی در مناطق روستایی هلیلان شکسته شده است، گفت: این مجموعه با تلاش شبانه روزی کارکنان و گازدار نمودن هر روستا در کمتر از یک ماه، رکورد قابل توجهی از خود بر جای گذاشته است.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام؛ عباس شمس اللهی افزود: انتظار می رود این شرکت با پشتوانه مردم و مسئولین بتواند رنگ محرومیت را از چهره‌ی هلیلان بزداید و با شعار "گاز محور توسعه" شرایط توسعه و رشد زیر‌ساخت‌ها را در هلیلان به وجود بیاورد.
وی با بیان اینکه شرکت گاز استان ایلام در شهرستان هلیلان فعل خواستن را ادا کرده است، اظهار داشت: طی سال گذشته در بحث گازرسانی، خدمات زیادی به مردم شریف شهرستان هلیلان ارائه شده که نتیجه آن گازدار نمودن ۱۰۰ درصد خانوار شهری و بیش از ۸۴ درصد خانوار روستایی می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه شهرستان هلیلان شامل دو بخش مرکزی و جزمان و چهار دهستان داجیوند، شیراوند، داربید و زردلان می‌باشد، تصریح کرد: در بحث گازرسانی به بخش مرکزی این شهرستان تنها روستای گراب به‌علت معارضین محلی فاقد گاز بوده که خوشبختانه با رفع شدن معارض، بزودی عملیات گازرسانی به این روستا شروع و به شبکه سراسری گاز متصل خواهد شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: به‌دلیل توپوگرافی و شرایط ویژه جغرافیایی برای گازدار شدن روستای دره‌باریک شهرستان هلیلان، با انجام مکاتبات و پیگیریهای متعدد با مسئولین محلی و شرکت گاز استان کرمانشاه، مجوز اتصال روستای مذکور به شبکه گاز استان کرمانشاه اخذ و این روستا نیز از نعمت گاز برخوردار شد.
شمس اللهی افزود: در بخش جزمان، گازرسانی به دهستان داربید با بیش از ۹۰۰ خانوار به طور کامل صورت گرفت و در دهستان زردلان نیز مطالعات امکان سنجی، طراحی و برآورد اولیه گازرسانی به این دهستان صورت گرفته است که در صورت تاُمین اعتبار مالی، عملیات اجرایی گازرسانی به این دهستان نیز شروع خواهد شد.
وی اظهار داشت: در این شهرستان تاکنون ۱۶۹ کیلومتر خطوط تغذیه و توزیع اجرا و دو هزارو ۸۶۶ انشعاب علمک نصب گردیده‌ است که از طریق احداث ۶ ایستگاه CGS و TBS و چندین ایستگاه اندازه گیری، پایش و کنترل می‌شود.
شمس اللهی اظهار داشت: در این شهرستان تا‌کنون ۳ هزار‌و ۱۵۶ مشترک خانگی اشتراک پذیری شده که از این تعداد، یکهزارو ۲۱۶ خانوار شهری و یکهزارو ۹۴۴ خانوار روستایی واقع در ۳۳ روستای محروم شهرستان که از محروم‌ترین روستاهای کشور می‌باشند اشتراک پذیری شده‌اند.
وی ادامه داد: در بخش گاز‌رسانی به صنایع، سال گذشته توانستیم کارخانه آسفالت شهرستان و چندین واحد تولیدی را گاز‌دار و در سال جاری نیز بزرگترین گلخانه استان با مساحت ۱۵ هکتار با اشتغال‌زایی بیش از ۲۵۰ نفر را به شبکه گاز‌ متصل نمائیم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان