سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403
سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

جلسه هماهنگی برای تشکیل نشست روش‌های مشارکت مراکز علمی در توسعه و بهبود وضعیت استان‌ ایلام، با حضور دکتر احمدی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، دکتر رستمی مدیر امور پژوهش و فناوری، دکتر بیاتی مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه استان و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان، صبح روز چهارشنبه 1400/09/10 در محل سالن جلسات مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه برگزار گردید.
در این نشست دکتر احمدی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور، رفع نیازها و چالش‌های اساسی کشور و کمک به بهبود تولید و رشد اقتصادی است، اظهار داشت: بر این اساس، دانشگاه‌ها نقش کلیدی در توسعه و پیشرفت استان‌ها و همچنین کمک به بهبود تولیدات منطقه‌ای بر عهده دارند، که این رسالت مستلزم شناخت همه جانبه از مزیتها و امکانات محلی و تدوین برنامه مناسب برای هر استان به اقتضاء مزیتها و شرایط خاص آن استان خواهد بود.
دکتر احمدی، با تأکید بر اهمیت و ضرورت مأموریتگرایی دانشگاه‌ها، گفت: در راستای تحقق برنامه ششم توسعه کشور و همچنین سیاست کلی ابلاغی علم و فناوری، دانشگاه‌ها و مراکز علمی، باید نقش خود را در حل مشکلات و معضلات و تقویت مزیت‌های استانی تعریف کرده و اقدامات لازم و مأموریت‌های مشخصی برای فعالیتهای علمی و پژوهشی خود تدوین نمایند.
سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، خاطرنشان کرد: تمرکز دانشگاه‌ها و مراکز علمی بر توسعه مزیتهای نسبی استان ایلام و استفاده بهینه از پتانسیل‌های استانی، از مأموریت‌های محوله به دانشگاه‌های استان محسوب می‌شود، که قطعاً با همکاری و هم‌افزایی با استانداری و سازمان‌های ذیربط محقق خواهد شد و دستاوردهای آن در جهت حل مشکلات و بهبود فعالیتهای اقتصادی و معیشت مردم بروز خواهد کرد.
دکتر احمدی، افزود: طرح آمایش سرزمین و نیز سند علم و فناوری استان، به عنوان دو سند بالادستی، می بایستی چارچوب پژوهش‌های استانی را مشخص سازد.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه با اشاره به مزیت‌های خوب استان ایلام در زمینه نفت و گاز، کشاورزی و منابع طبیعی، گردشگری و مرز عراق، بیان داشت: لازمه استفاده حداکثری از این مزیت‌ها، اتخاذ رویکرد علمی و بهره‌‌گیری از پژوهش و تحقیق در مسیر توسعه استان است. بواقع بسیاری از مشکلات و چالش‌های اساسی استان با اتخاذ سیاست‌های پژوهشی و فناوری مطلوب و همچنین برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه و جامعه قابل حل است.
دکتر احمدی، با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع هفته پژوهش (13 الی 19 آذر) در دانشگاه ایلام و استان ایلام، گفت: هفته پژوهش ویترینی برای ارائه گزارش عملکرد پژوهشی یک ساله محققان و پژوهشگران در دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و سازمان‌ها دولتی و خصوصی است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان