جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |حجت الاسلام مهدوی راد مسئول نهاد رهبری دانشگاه ایلام اظهار داشت:در نیل به تمدن نوین اسلامی و تمدن‌سازی نه اسلام چند مؤلفه باید در نظر گرفته شود که توجه به علم و عقلانیت است نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
با اشاره به این‌که خاستگاه اصلی علم و عقلانیت دانشگاه است اظهار داشت: در دانشگاه‌ها باید تلاش شود در زمینه علم و تولید آن در جهان پیشتاز باشیم.
وی اضافه کرد: دانشگاه‌ها باید در کنار آموزش علم به تربیت نسل اسلامی توجه نمایند و در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند
دکتر طاهر علی محمدی سرپرست دانشگاه ایلام در مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید دانشگاه ایلام که ظهر امروز در سالن آیت‌الله حیدری این دانشگاه برگزار شد با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: ارزش گذاری انسان با ارزش‌گذاری خدا متفاوت است و نوعاً انسان‌ها براساس ابعاد کمی و کیفی توسط افراد سنجیده می‌شوند ،اما اقدامات از سوی خدا بر اساس میزان خلوص سنجیده می‌شود و در در تحقق اخلاص مهم این است که اقدام برای خود نباشد و باید منفعت نظام را مورد توجه قرار داد.
وی با بیان اینکه باید فعالیت‌ها در راستای منفعت نظام باشد، اضافه کرد: باید در مسیر امام و شهدا گام برداریم و اگر مدیر در این مسیر حرکت کند اقداماتش ارزش خواهد داشت.
این مسئول خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر تحقق دانشگاه اسلامی یکی از اقداماتی است که باید مور توجه قرار گیرد.
رییس دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه متأسفانه اکثر دانشگاه‌های کشور در محدوده نسل دوم دانشگاه قرار دارد درحالی‌که دانشگاه‌های پیشرفته جهان وارد نسل چهارم و پنجم شده‌اند افزود: باید تلاش کنیم که دانشگاه‌های ما از نسل دوم وارد نسل سوم و چهارم شود.
وی به تلاش برای تولید ثروت و کارآفرینی اشاره کرد و گفت: اگر این مهم انجام شود شاهد رشد و توسعه دانش و همچنین جامعه خواهیم بود.
وی اضافه کرد: ضروری است دانشگاه‌ها باعث گسترش معنویت در جامعه شوند تلاش می‌شود با حضور اساتید فرزانه و همچنین دانشجوهای این امر محقق شود.
علی محمدی در پایان گفت: چالش‌های زیادی روبه‌روی دانشگاه است اما برنامه‌های چهار سال تهیه‌شده و پیگیر اجرای این برنامه‌ها هستیم اما بدون‌شک با توجه به وابستگی دانشگاه‌های دولتی به بودجه کل کشور باید همکاری لازم جهت تخصیص اعتبارات انجام شود.
علی خطیبی با گرامی‌داشت هفته بسیج اظهار داشت: جامعه آموزش عالی کشور در حوزه امنیت سلامت در دوران کرونا نقش مؤثری داشته است.
معاون اداری‌مالی و منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به این‌که باید تلاش شود نگاه سنتی به دانشگاه‌ها تغییر کند و دانشگاه‌ها وارد نسل سوم و چهارم شوند خاطرنشان کرد: وابستگی دانشگاه‌ها در سال ۱۳۹۵ به بودجه کشور ۷۲ درصد بوده اما در سال ۱۴۰۰ به ۸۲ رسیده‌است و باید تلاش شود وابستگی دانشگاه‌ها به بودجه دولتی کاهش یابد.
این مسئول با بیان اینکه دانشگاه‌ها مسئولیت اجتماعی دارند و در خصوص اشتغال‌زایی به مردم بدهکار هستند افزود: دانشگاه‌ها باید وارد اقدامات ثروت آفرینی شوند و همچنین جهت اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی اقدام نمایند.
وی به فشار فزاینده بیکاران تحصیل‌کرده اشاره کرد و گفت: آمار بیکاری بویژه بیکاری جوانان تحصیل‌کرده در استان ایلام بالاست، در حالی که استان ایلام در حوزه کشاورزی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد.
خطیبی با اشاره به لزوم افزایش بهره‌وری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید آموزش‌های لازم در حوزه کشاورزی، روش‌های نوین آبیاری و غیره را ارائه دهند.
وی در پایان با بیان اینکه باید از ظرفیت نزدیکی به کشور عراق و حضور دانشجویان این کشور در دانشگاه ایلام استفاده کرد، افزود: باید از ظرفیت دانشگاه‌ها جهت اشتغال‌زایی و همچنین رفع مشکلات استان استفاده شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان