جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

عباس شمس اللهی اظهار داشت: هم اکنون ۵۰۱ روستا در استان ایلام گازدار هستند که با بهره برداری از ۹ روستای دیگر تا پایان سال جاری تعداد روستاهای برخوردار از گاز در این استان به ۵۱۰ روستا خواهد رسید.

وی سرانه جمعیت بهره مند روستایی استان از نعمت گاز طبیعی را ۹۷ درصد اعلام کرد و افزود: این شرکت در سال جاری علاوه بر گازرسانی به این تعداد روستا، کار اجرایی و مطالعه چندین روستای دیگر را نیز در دستور کار خود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام یادآور شد: سال گذشته عملیات گاز رسانی به ۳۵ روستا در دستور کار این شرکت قرار گرفت که با اتمام گازرسانی به این تعداد روستاها برنامه این شرکت به طور ۱۰۰ درصدی محقق شد.

شمس الهی با اشاره به وضعیت گازرسانی در مناطق شهری استان تاکید کرد: شهر پهله از توابع شهرستان مرزی دهلران به عنوان آخرین شهر استان با تلاش جهادی همکاران شرکت گاز به شبکه گاز سراسری متصل و ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری به ۱۰۰ درصد رسید.

وی با بیان اینکه با اتصال گاز به شبکه شهر پهله یک هزار و ۱۰۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند، اظهار داشت: کلیه روستاهای مسیر نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام ادامه داد: برای گازرسانی به پهله و روستاهای مسیر ۲۴ کیلومتر شبکه توزیع، ۳۹ کیلومتر خط تغذیه فلزی در سایزهای ۶‌ و ۸ و ۱۲ و سه ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیت ۲۵۰۰ ، ۵ هزار و ۴۰۰ مترمکعب در ساعت نصب و راه اندازی شده است.

شمس اللهی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۰۰ عملک در شهر پهله و روستاهای اطراف نصب شده‌است، تاکید کرد: برای گازرسانی به شهر پهله و روستاهای مسیر بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه شده است.

وی با اشاره به اقدامات شرکت گاز استان در سال جاری اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه پنج هزار و ۴۲۵ اشتراک جدید در نقاط مختلف شهری و روستایی به مشترکان گاز استان افزوده شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام ادامه داد: از این تعداد اشتراک پذیری جدید سه هزار و ۵۶۲ مشترک شهری و یک هزار و ۸۶۳ مشترک روستایی بوده است.

وی افزود: از ابتدای شروع گازرسانی به استان تاکنون ۱۸۹ هزار و ۶۲ مشترک در نقاط مختلف ایلام اشتراک پذیری شده است،

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با اشاره به اینکه شرکت گاز استان در راستای تحقق اهداف کیفی و کمی سال‌جاری اقدامات قابل توجهی در حوزه‌های مختلف گازرسانی انجام داده است، یادآور شد: طی این مدت( هفت ماهه سال جاری) ۶۷ کیلومتر شبکه توزیع به همراه نصب ۲ هزار و ۵۰ علمک در نقاط مختلف شهری و روستایی ایلام انجام شده است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان