پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

سمیه حیدری عصر امروز در مراسمی که به‌مناسبت  فرارسیدن بیست و نهمین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی در محل بوستان تازه‌تأسیس مصلی برگزار شد با بیان این‌که به‌منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی برنامه‌هایی مختلفی در سطح استان برگزار می‌شود اظهار داشت: امروز همه دنیا به این باور رسیده است که کتابخوانی امری اکتسابی است و برای نهادینه کردن آن در بین اعضای جامعه باید از سنین کودکی با آموزش غیر مستقیم و حمایت از عادت مطالعه بهره گیری کرد.

مدیرکل امور کتابخانه‌های استان ایلام با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی یکی از شاخص‌های اصلی تربیت اجتماعی است اضافه کرد: لازمه کاهش آسیب‌های اجتماعی، کسب آگاهی است و ارتقای دانش و آگاهی نیازمند خواندن است که بی شک از طریق مطالعه این مهم محقق می شود.

این مسئول در ادامه به عضویت بیش‌از 24 هزار نفر در سال 99 در کتابخانه‌های سطح استان اشاره کرد و گفت: در سال 1400 با توجه به تعطیلی‌های مداوم امکان تمدید یا عضوگیری جدید میسر نبوده اما اکنون علاقه‌مندان می‌توانند جهت تمدید عضویت و عضوگیری جدید به کتابخانه‌ها مراجعه کنند.

مدیرکل امور کتابخانه‌های استان در ادامه به فعالیت 14 کتابخانه روستایی در استان اشاره کرد و گفت: این کتابخانه‌ها دارای فضاهای استاندارد و تجهیزات مناسب هستند.

حیدری با اشاره به اینکه خوشبختانه استقبال از کتابخانه‌ها در مناطق روستایی بسیار مطلوب است اضافه کرد: نهاد امورکتابخانه‌ها در روستاهای با جمعیت 2 هزار و 500 نفرتلاش کرده نسبت‌به ایجاد کتابخانه اقدام کند.

این مسئول در پایان گفت: تلاش می شود در برنامه‌های گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی با همکاری دیگر دستگاه‌ها گام مثبتی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و توجه به کتاب برداشته شود.



نویسنده: مریم نظری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان