سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403
سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

گروه استان‌ها_ طی روزهای گذشته قطعی گاز به‌خاطر بدهی و تعطیلی کارخانه سیمان استان ایلام واکنش‌هایی را از سوی مردم و همچنین کارگران این کارخانه به دنبال داشت.
به گزارش سفیر ایلام؛ براساس گفته روابط‌عمومی کارخانه سیمان ایلام قطعی گاز مانع از ادامه فعالیت این واحد تولیدی شده است و قطع گاز کارخانه سیمان ایلام در این شرایط بحرانی قابل‌قبول نیست و باید مدیران دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند تا چرخه تولید کارخانه‌های تولیدی که منبع درآمد صدها نفر است متوقف نگردد.
این در حالی است که براساس گفته مسئولان، شرکت گاز در سال موظف به تامین گاز ۸ ماه فعالیت این کارخانه است و مسئولان کارخانه سیمان باید جهت ادامه فعالیت خود سایر سوخت ها را جایگزین نمایند که متأسفانه طی سال‌های گذشته این مهم از سوی مسئولان کارخانه سیمان مورد توجه قرار نگرفته است.
لزوم استفاده از سوخت دوم جهت ادامه فعالیت
عباس شمس اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر ایلام اظهار داشت: از ماه گذشته تذکرات لازم جهت لزوم تامین سوخت دوم، پس از دریافت ۸ ماهه گاز به کارخانه سیمان ایلام داده شده‌، اما متأسفانه مسئولان کارخانه به این تذکرات بی‌توجه بودند.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان این‌که بر اساس قراردادهای شرکت گاز در تمام کشور این شرکت موظف به تامین سوخت ۸ ماه واحدهای تولیدی سیمان است افزود: پس‌از این مدت به منظور ادامه فعالیت باید سوخت دوم از طریق شرکت نفت تامین شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان این‌که تمامی مراکز صنعتی و تولیدی باید جهت فعالیت خود دوگانه سوز باشند اضافه کرد: متأسفانه باوجود تامین گاز کارخانه سیمان طی ماه‌های گذشته مسئولان این کارخانه از پرداخت بدهی خود به این شرکت نیز خودداری کرده‌اند.
بدهی ۱۰ میلیارد تومانی شرکت گاز
شمس اللهی در ادامه به رایزنی‌های با مسئولان استان اشاره کرد و گفت: با رایزنی‌های انجام‌شده مقرر شد این شرکت تا یک هفته نسبت‌به تامین سوخت کارخانه سیمان با نصف ظرفیت گذشته اقدام نماید تا کارخانه مذکور در این مدت نسبت‌به تامین سوخت دوم اقدام کند.
این مسئول همچنین به بدهی ۱۰ میلیارد تومانی کارخانه سیمان به شرکت گاز اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما مصرف گاز در استان افزایش پیدا کرده‌است و شرکت گاز باید جهت تامین سوخت مردم استان اقدام نماید.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز توسط مردم اظهار داشت: واحدهای تولیدی، صنعتی و اداری نیز باید به این مهم توجه داشته باشند تا در ماه‌های پیش رو شاهد بروز مشکل نباشیم.
شمس اللهی در پایان اظهار داشت: شرکت گاز برای تشویق مردم به کاهش مصرف مشوق‌هایی را در نظر گرفته که در قبوض مشترکان کم مصرف اعمال خواهد شد.
انتهای پیام/۱۸۰/



نویسنده: مریم نظری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان