جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

مجید احسانی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر ایلام از آزادی ۳۰ زندانی جرائم غیرعمد طی روزهای گذشته با کمک خیرین و ستاد دیه استان و گذشت شکات خبر داد و گفت: میزان بدهی این زندانیان ۱ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان است که ۶۸۰ میلیون تومان توسط شُکات بخشیده شده و مبلغ ۵۸۰ میلیون تومان نیز توسط ستاد دیه و همچنین کمک خیرین جمع‌آوری و پرداخت شده‌است.
مدیرکل امور زندان‌های استان ایلام ادامه داد: هم‌اکنون بیش‌از ۵۰ زندانی مالی نیازمند کمک خیرین و نیکوکاران هستند.
احسانی در ادامه با تشکر از مسئولان ستاد دیه این نهاد مردمی را ظرفیت بالایی برای زندانیان جرائم غیرعمد و مالی دانست گفت: از مردم نوعدوست و خیر دعوت می‌شود با همکاری بیشتر با ستاد دیه داشته باشند.
وی در ادامه به ارائه آموزش و مهارت‌آموزی به زندانیان اشاره کرد و گفت: نگاه سازمان زندانها به زندانی یک نگاه اصلاحی و تربیتی است که توجه به توانمند سازی زندانی‌ها از رویکردهای آن بشمار می آید.
مدیرکل زندان‌های استان ایلام نیز اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که زندان محلی برای سازندگی کسانی باشد که در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند.
این مسئول با بیان اینکه امور زندان‌ها در تلاش است پس از آزادی زندانیان آسیبهای اجتماعی باید به حداقل برسد افزود: مهارت آموزی و اشتغال از عوامل مؤثر بر کاهش این آسیبها است و زندان همواره به عنوان مکانی برای اصلاح و بازپروری شخص در نظر گرفته شده است.
وی در پایان با بیان اینکه در ندامتگاه‌های استان برنامه‌های فرهنگی متنوعی در حال برگزاری است گفت: امیدواریم زندانیان پس از تحمل حبس، به زندگی سالم بازگردند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان