پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام | " انتخاب استاندار" در بیشتر استان‌های کشور در صدر مطالبه مردمی است و در استان ایلام نیز این مطالبه نُقل مجالس و محافل است و هرکس از ظن خود یارشده و برای این انتخاب و مطالبه آن خط نشان می‌کشد.

لیکن رجال سیاسی استان در این مطالبه‌گری  نتوانسته اند شفای عاجل برای وحدت بر سر گزینه‌ای مناسب برای این منصب پیدا کنند.

اختلاف و خود خواهی سیاسیون و گعده‌ها قدرت و ثروت که در پی منافع اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و حتی فرهنگی خود هستند در صدد آن هستند تا در مسیر این انتخاب ایجاد اختلال کنند‌.

آنان‌ مطالبه‌گری برای این انتخاب را مختص "حوزه نخبگانی" دانسته و "دخالت" را "مشورت" دانسته و برای این که فرد مورد نظرشان را بر کرسی استانداری بنشانند بر این نظرند که " کسی نباید به خود اجازه دهد برای انتخاب استاندار اظهار نظر کند" .چرا که آنان بر این  عقیده اند که " انتخاب استاندار در حوزه نخبگی است".

با این تفاسیر، به نظر می‌رسد انتخاب گزینه جامع الشرایط و مورد وفاق  در استان ایلام برای این منصب محال است و دولت خود این" بدعت" دخالت در اجرا را خواهد شکست و گزینه مورد نظر خود را انتخاب و انتصاب خواهد کرد.

پس آنان  که ادعای نخبه‌گرایی دارند و خود را اصطلاحاً پاتوق نخبگان می‌داند، باید تجدید نظری در نگاه مضیقش به مفهوم «نخبگی» داشته باشند و همه‌جانبه‌نگری در این مقوله را نصب العین قرار دهند و اجازه دهند دولت برای تحقق وعده‌ها، به منافع بلندمدت  استان ایلام توجه کند و رضایت گعده‌های قدرت را ملاک قرار ندهد.

استان ایلام  و انتخاب استاندارش چه در" حوزه نخبگی" باشد و چه در حوزه "عام" و "مردمی" نیازمند آن است که استانداری داشته باشد که منصوب بدون منت و وعده و عید و تقسیم غنام بعد از انتصاب بین گعده‌های قدرت و ثروت باشد .

استانداری باشد که  رضایت مردم را بر رضایت گعده‌های قدرت ترجیح دهد، نباید انتخابش این گمان را در دل مردم شکل دهد که  وامدار گعده قدرت و ثروت و... است.

استانداری که  به دورهم‌نشینی‌های سیاسی توجه نکند  و فقط منافع مردم را در نظر بگیرد. رشد زندگی مردم و شکوفایی کشور را در اولویت قرار دهد و قاطع و خوشفکر برای  توسعه استان باشد.

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان