شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

حجت الاسلام عزیزی از برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین از صبح امروز (۵ مهر) همزمان با روز اربعین حسینی در سطح بقاع متبرکه استان ایلام خبر داد.

 
 

به گزارش آفتاب ایلام ، حجت الاسلام مرتضی عزیزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در حاشیه برگزاری مراسم پیاده روی مردم شهر ایلام در روز اربعین حسینی به سمت امامزاده علی صالح (ع)، اظهار کرد: مراسم پیاده روی اربعین حسینی جاماندگان اربعین با عنوان حرم تا حرم از صبح امروز در سطح نقاط مختلف این استان آغاز شده است.

او با بیان اینکه مردم شهر ایلام از ساعات اولیه صبح امروز به منظور حضور در پیاده روی به سمت امامزاده علی صالح (ع) با شور و حس خاصی شرکت گسترده‌ای داشته اند، افزود: در این مراسم خانواده‌های ایلامی و مردم این شهر به صورت خانوادگی و انفرادی مسیر ایلام تا امامزاده علی صالح (ع) شهرستان مهران را به یاد پیاده روی اربعین حسینی با پای پیاده طی می‌کنند.

مدیرکل اوقاق و امور خیریه استان ایلام با بیان این این مراسم در سطح بقاع متبرکه شاخص استان ایلام برگزار می‌شود، بیان کرد: کلیه تمهیدات لازم برای پذیرایی و برگزاری مراسمات دینی و فرهنگی از جمله روضه خوانی، مداحی، قرائت زیارت اربعین، زیارت عاشورا و سخنرانی در سطح بقاع متبرکه فراهم شده است.

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه این برنامه‌ها با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در سطح بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود، یادآور شد: این مراسم همچنین در امامزاده سید سیف الدین (ع) دره شهر، امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر دهلران، امامزاده سید صلاح الدین (ع) شهر آبدانان، امامزاده سید عبدالله (ع) شهر ایوان و دیگر بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

او با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم برای شرکت در این مراسم، اضافه کرد: از شرکت کنندگان در این مراسمات دعوت می‌شود تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدیریت و ممانعت از شیوع بیماری کرونا همکاری لازم را داشته و قانونمندی خود را بیش از پیش به منصه ظهور برسانند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام از فراهم کردن تمهیدات لازم برای برگشت زوار در پایانه مرزی مهران خبر داد و مطرح کرد: در این راستا آشپزخانه اوقاف و امور خیریه واقع در قدمگاه ابراهیم قتال در پایانه مرزی مهران از چند روز گذشته فعال شده و برای برگشت زوار، روزانه ۱۰ هزار پرس غذا پخت و توزیع می‌شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان