پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

طی آئینی با حضور استاندار، معاونین و مسوولان استانی پویش اهدای کتاب توسط مدیران آغاز شد.

به گزارش سفیر ایلام ، مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام روز یکشنبه در حاشیه این آیین اظهار داشت: بمنظور نهادینه کردن و تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی و برای استفاده از ظرفیت ها، تبلیغ و اطلاع رسانی بین مردم، پویش اهدای کتاب توسط مسوولان و مدیران استان ایلام با شعار "اهدای کتاب؛ میراث ماندگار" امروز یک شنبه آغاز شده است. 

سمیه حیدری افزود: برای ترویج کتاب و کتابخوانی در بین مردم تاکنون پویش های مختلفی در استان اجرا و در این راستا حدود پنج هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان اهدا شده است. 

وی اضافه کرد: اجرای پویش اهدای کتاب در راستای تقویت منابع کتابخانه ها از لحاظ کمی و کیفی با توجه به اهدای کتاب مردم باعث غنی شدن منابع می شود. 

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام از دیگر اهداف مهم اجرای این پویش را دست به دست شدن کتاب بین مردم و کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتابخانی ذکر کرد و یادآور شد: امروز حدود ۱۵۰ جلد کتاب توسط مدیران استانی به کتابخانه های عمومی استان ایلام اهدا شد.

حیدری ادامه داد: سال گذشته نیز در مجموع ۴۳ هزار و ۳۱۶ جلد کتاب از سوی سازمان ها و ادارات به کتابخانه های عمومی استان اهدا شده است. 

وی بیان داشت: همچنین تعداد کتب اهدایی در سالجاری به اداره کل حدود ۸۱۰۰ نسخه کتاب است.

 بیش از ۲۲ هزار نفر در استان ایلام عضو کتابخانه های عمومی هستند که بیشترین عضو بین رده سنی ۳۰ تا ۶۰ سال و کمترین عضو نیز بین رده سنی ۶۰ الی ۷۵ سال است.

۵۱ باب کتابخانه عمومی در این استان فعالیت می کنند که از این تعداد ۳۰ باب کتابخانه شهری ، ۱۵ باب کتابخانه روستایی و ۶ باب کتابخانه مشارکتی هستند.

بیشترین منابع کتابخانه عمومی استان مربوط به ادبیات و کمترین منابع نیز مربوط به زبان انگلیسی است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان