جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

به گزارش سفیر ایلام دکتر جمیل صادقی فر امروز  در نشست قرارگاه استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: هم اکنون با کمبود واکسن در استان مواجه ایم و امیدواریم وزارت بهداشت سهم واکسن استان را افزایش دهد.

وی افزود: افزایش سرعت واکسیناسیون به روزانه پنج الی شش هزار دز در روز رسیده است اما برخی از واکسن ها با کمبود مواجه ایم که امیدواریم هرچه سریعتر تامین و تزریق شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام خواستار در اولویت قرار گرفتن تزریق واکسن برای افراد در خطر شد و گفت: تزریق واکسن مادران باردار، افراد در خطر بیماری خاص، مسن و دارای بیماری زمینه ای باید در اولویت قرار گیرد.

صادقی فر اظهار داشت: روند ابتلا با شیب ملایمی در حال کاهش است که امیدواریم با توجه مردم به رعایت پروتکل ها و پرهیز از تجمعات روند کاهش محسوس داشته باشد.

وی افزود: روز گذشته ۲۵۵ مبتلای جدید، ۸۶ بستری جدید و هفت مورد فوتی داشتیم که و اکنون ۴۱۷ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی یادآور شد: همچنین ۱۸۶ نفر بستری موقت داریم که در کلینیک های تخصصی تنفسی به صورت سرپایی تحت درمان قرار می گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بدون شک اگر کمک و فعالیت این کلنیک های تنفسی نبود میزان بستری ما روند زیادی داشت.

صادقی فر همچنین در خصوص اربعین نیز تاکید کرد: باید تدابیر بسیار خاصی برای اربعین صورت گیرد تا در صورت انجام پیاده روی دود آن به چشم مردم استان نرود.

وی از مسوولان استان خواست: نسبت به فراهم کردن زیرساخت های درمانی، آزمایشگاهی، کلنیک ها و همه امکانات در مهران و محدودیت تردد افراد با شرایط خاص نظیر انجام واکسیناسیون توجه ویژه داشته باشند

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان