جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

طی آئینی مشعل گاز در ۱۳ روستای شهرستان چوار روشن شد/ محرومترین روستاهای نوار مرزی استان گازدار شدند

با حضور بسطامی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان چوار مشعل گاز در ۱۳ روستای محروم چوار به مناسبت هفته دولت روشن شد و آرزوی دیرینه مردم روستاهای منطقه برآورده شد.

به گزارش سفیر ایلام مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در این آئین گفت: با حرکت جهادی کارکنان این شرکت، کار گازرسانی به ۱۳ روستای بخش گنجوان شهرستان چوار در کمترین زمان ممکن انجام شد و با این افتتاح کلیه روستاهای این بخش گازدار شده و تلاش می‌شود ۶ روستای باقیمانده بخش مرکزی شهرستان که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند نیز بزودی گازدار شوند.

به گزارش سفیر ایلام به نقل از روابط عمومی عباس شمس اللهی از گازدار شدن ۱۳ روستا در شهرستان چوار به مناسبت هفته دولت خبر داد و گفت: امروز طی آئینی روستاهای سرتنگ بیجار، چمن سیدمحمد بالا و پایین، سرپیتگ، ورهال چشمه رمضان، پاچم دهارون، سرچم دهارون، سرچم لو، ریزه‌وند، قبله بالا و پائین، چمسارد و سرکمر گازدار شدند.

وی با بیان اینکه با گازرسانی به این تعداد روستا ۵۲۶ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند، اظهار داشت: برای گازرسانی به این روستاها ۷۳ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه از مجموع ۵۰ روستای شهرستان چوار تاکنون ۴۲ روستای آن گازدار شده‌است، تصریح کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای انارگ، بانخشک، چمژیه، طاق تاوی، بن کلولی و برجعلی با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست که انتظار میرود در آینده نزدیک، این روستاها نیز گازدار شده و شهرستان چوار نیز به جمع شهرستانهای سبز استان بپیوندد.

شمس اللهی با بیان اینکه تاکنون ۳ هزار‌و ۷۶۸ خانوار در مناطق شهری و روستایی شهرستان چوار گازدار و اشتراک پذیری شده‌اند، خاطرنشان کرد: از این تعداد، یکهزار‌و ۹۰۲ مشترک شهری و یکهزار‌و ۸۶۶ مشترک روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه بزودی و با گازدار شدن شهر پهله و روستاهای در دست اقدام، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۷ درصد جمعیت مناطق روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند، ادامه داد: برای گازرسانی به مناطق شهری و روستایی چوار، ۳۶۰ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه گاز اجرا شده است.

همچنین در این مراسم نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار جهادی مسئولان شرکت گاز استان ایلام در محرومترین روستاهای بخش گنجوان از توابع شهرستان چوار قابل تقدیر و قدردانی است، گفت: یکی از نیازهای اساسی مردم در شرایط فعلی، موضوع فراهم کردن امکانات همچون گازرسانی به روستاها است که در این زمینه شرکت گاز استان خدمات قابل توجهی به نقاط محروم استان ارائه کرده است.

علی اکبر بسطامی با اشاره به اینکه ایلام استانی نفت و گاز خیز است و می‌بایست به مناطق روستایی توجه ویژه شود، افزود: خوشبختانه شرکت گاز استان تلاش کرده است که روستاهای محروم و توسعه نیافته را گازدار کند که این مهم باعث دلگرمی ساکنان روستاهای کمتر برخوردار استان شده است.

وی با بیان اینکه ادارات خدمات رسان همچون آب، برق، گاز، مخابرات و غیره نقش مهمی در توسعه پایدار روستاها دارند، اظهار داشت: خدمات دهی به مناطق محروم روستایی باعث کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها، رونق اقتصادی در روستاها و کاهش هزینه‌های خدمات برای خانوارها می شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان