جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: ۴۲ هزار و ۴۵۰ متر مربع از اراضی ملی این استان به ارزش ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال جاری با همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی رفع تصرف شده است.

به گزارش سفیر ایلام عبدالله بهادری با بیان اینکه یگان حفاظت از اراضی این اداره کل فارغ از هر حاشیه و جو سازی همواره با حمایت قاطع نیروی محترم انتظامی و دستگاه قضا در راه حفظ بیت المال با پدیده زمین خواری برخورد قانونی دارد، ادامه داد: این میزان اراضی ملی در سال جاری در قالب ۵۲ مورد رفع تصرف توسط یگان حفاظت این اداره کل از دست افراد سود جو خارج شده است.

وی افزود: طی سال گذشته در ۳۳۴ مورد رفع تصرف میزان ۳۹ هکتار از زمینهای ملی و دولتی سطح استان به ارزش ۳۵۰ میلیارد تومان از دست اشخاص سود جو خارج شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: چنانچه مردم قصد خرید املاک در محدوده و حریم شهرهای سطح استان را دارند، ابتدا استعلامات لازم در این خصوص را از طریق اداره کل راه و شهرسازی بعمل و از خرید هرگونه اراضی فاقد سند مالکیت رسمی از افراد سودجو پرهیز کنند.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی ایلام نیز در این خصوص گفت: یگان حفاظت این اداره کل با قاطعیت تمام مقابل افراد سود جو و فرصت طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت المال را کوتاه می کند.

فریدون یاسمی افزود: مردم در معاملات خود شرایط احتیاط را رعایت کرده و پس از استعلامات لازم از اداره کل راه و شهرسازی و سایر ادارات مربوطه نسبت به خرید ملک اقدام کنند و در مواجهه با زمین خواری با شماره تلفن شبانه روزی ۱۶۵۶ یگان حفاظت اطلاع دهند.

استان ایلام با ۵۸۰ هزار نفر جمعیت و ۲ میلیون هکتار مساحت و با داشتن ۴۲۳ کیلومتر مرز با کشور عراق در غرب کشور قرار دارد.

به گزارش سفیر ایلام ، ۸۷ درصد مساحت استان ایلام را جنگل ها، مراتع و عرصه های ملی تشکیل می دهد

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان