جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: به مناسبت هفته دولت، مشعل گاز در روستاهای ماهوته، مولاب و مصطفایی از توابع شهرستان آبدانان روشن شد و در مجموع ۷۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام؛ عباس شمس اللهی با اشاره به اینکه برای گازرسانی به روستای ماهوته بدلیل نبود مسیر مناسب، مجبور به مسیر سازی و اجرای شبکه درکوه‌ها و تپه‌های مشرف به روستا شدیم، افزود: با توجه به بالا بودن هزینه گازرسانی به روستای ماهوته، ضمن اخذ مجوز از شرکت ملّی گاز ایران، اجرای گازرسانی به روستای مذکور انجام شد.

وی با بیان اینکه در مجموع برای تعداد ۳ روستای مذکور ۳ هزارو ۷۰۰ متر شبکه توزیع اجرا شده است، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۵۱ علمک برای روستاهای ماهوته، مولاب و مصطفایی نصب گردیده و ۷۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه در شهرستان آبدانان ۱۳ هزارو ۴۰۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: در مجموع ضریب نفوذ گاز در بخش شهری شهرستان، ۱۰۰ درصد و در بخش روستایی ۹۷ درصد بوده و در حال حاضر ۳۳ روستای این شهرستان گازدار شده‌ است.

شمس اللهی با بیان اینکه از ابتدای گازرسانی تاکنون در شهرستان آبدانان ۳۸۶ کیلومتر خط تغذیه و توزیع بصورت خط فلزی و پلی اتیلن اجرا و همچنین ۱۰ هزار‌و ۳۵۰ انشعاب علمک نصب شده‌است، خاطرنشان کرد: در این شهرستان، ۱۳ ایستگاه تقلیل فشار و ۵ ایستگاه اندازه‌گیری نصب و ۴۰ واحد صنعتی و تولیدی نیز گازدار شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام افزود: در این شهرستان تنها روستای دارای قابلیت گازرسانی که تا کنون فاقد گاز می‌باشد، روستای طلور است که بدلیل نداشتن طرح هادی و داشتن معارض محلی، اجرای عملیات گارزسانی به آن تا کنون به اتمام نرسیده است و سایر روستاهای شهرستان که تاکنون گازرسانی نشده‌اند بدلیل کم بودن تعداد خانوار و بالا بودن سرانه هزینه گازرسانی خانوار، فاقد توجیه اقتصادی بوده و نیازمند اخذ مجوز از ستاد شرکت ملّی گاز بوده که جزء برنامه‌های آتی شرکت گاز استان برای اقدام می‌باشند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان