پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از نیاز ضروری ۱۵۱۶ مادر باردار پرخطر ایلامی به واکسن کرونا خبرداد.
جمیل صادقی‌فر در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام،  از نیاز ضروری 1516 مادر باردار پرخطر ایلامی به واکسن کرونا خبرداد و اظهار داشت: زمینه تزریق واکسن کرونا جهت این گروه پرخطر در حال انجام است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: مادران باردار نسبت به علائم بالینی چون سرماخوردگی باید حساس باشند و در صورت داشتن چنین علائمی در کمترین زمان ممکن به پزشک زنان یا پزشک خانواده مراجعه کنند و در فرصت کوتاه نسبت به کنترل و یا اطمینان از سلامت خود اقدام کنند.

وی در ادامه افزود: زنان باردار در ایام فعلی نیاز بیشتری به مراقبت دارند و از گروهای پرخطر محسوب می‌شوند و تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کرونا را بیشتر لحاظ کنند شرایط تغذیه مناسب را مورد توجه قرار دهند چرا که  سوءتغذیه در دوران بارداری و شیردهی به دلیل تضعیف سیستم ایمنی بدن نه تنها باعث خطر ابتلاء به ویروس کرونا است، بلکه موجب تشدید و وخامت این بیماری می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: با توجه به این شرایط و شرایط حاد شیوع کرونا در استان ایلام واکسینه کردن مادران باردار ایلامی ضرورتی است که دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام آن را در اولویت خود قرار داده است  و به همین جهت بیمارستان طالقانی ایلام را را برای امر واکسیناسیون مادران پرخطر ایلامی مهیا کرده است.


وی افزود: مادران باردار ایلامی می توانند به مدت یک هفته  و از ساعت 14 تا 19 بعد از ظهر به این بیمارستان مراجعه و نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان