پنجشنبه, 30 فروردین 1403
پنجشنبه, 30 فروردین 1403

روزنامه سفیر ایلام

[ شماره ۴۹۹ ]

سفیر ایلام |

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام با اشاره به پیشرفت ۸۵ درصدی تصفیه خانه آب شرب شهرستان ایوان گفت: این پروژه تا پایان سال جاری تکمیل و بهره‌برداری می شود.

عبه گزارش سفیر ایلام علی پوراحمد افزود: طرح آبرسانی به شهرستان ایوان شامل، بهسازی چشمه ها، ۳۲ کیلومتر خط انتقال، احداث سه فقره ایستگاه پمپاژ ، سه مخزن یک هزار متر مکعبی و تصفیه خانه آب شرب با ظرفیت ۲۳۰ لیتر بر ثانیه است که در سنوات گذشته سامانه انتقال و بهسازی چشمه ها تکمیل و در مدار بهره برداری قرار دارد.

وی از پیشرفت ۸۵ درصدی تصفیه خانه آب شرب این شهرستان خبر داد و افزود: این پروژه تا پایان سال جاری در مدار بهره برداری قرار می گیرد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام یادآور شد: طرح آبرسانی به ایوان، تامین کننده آب شرب بلند مدت شهر ایوان و روستاهای تابعه است که با تکمیل این طرح تا افق ۱۴۲۵ کمبودی از حیث تامین آب شرب در این محدوده نخواهیم داشت.

پوراحمد بیان کرد: طراحی این طرح متناسب با رشد جمعیت و افزایش نیاز تا افق بلند مدت انجام شده و منطبق بر جدیدترین تکنولوژی روز طراحی و با کیفیت بسیار بالا اجرا گردیده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر چون صرفا از چشمه های ایزوله شده آب برداشت می شود نیازی به تصفیه نیست و با یک کلر زنی ساده منطبق بر استانداردهای آب شرب است اما در دراز مدت بخشی از آب رودخانه استفاده خواهد شد و علاوه بر این در بعضی از فواصل سال (زمستان و پاییز) به سبب بارندگی آب رودخانه دچار کدورت می شود که برای بهبود کیفیت آن تصفیه خانه پیش بینی و در طرح گنجانده شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام بیان کرد: عملیات اجرایی پروژه تصفیه خانه آب ایوان در سال ۱۳۹۵ آغاز و چند سال به دلیل عدم تخصیص اعتبار به طور کامل تعطیل بود که با پیگیری های بعمل آمده گشایش مالی حاصل و در مرحله تکمیل قرار دارد.

شهرستان ایوان با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری ایلام واقع است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان